کی‌روش در میان چهره‌های خبرساز سال ۲۰۲۴ ورزش جهان

key

سایت maisfutebo طی گزارشی به جنجالی‎ترین اتفاقات سال ۲۰۲۴ پرداخته که در این میان درگیری لفظی سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در کنار دیگر رویدادهای خبرساز سال قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سال ۲۰۲۴ رویدادهای خبرساز بسیاری داشت. دوپینگی اعلام شدن “لانس آرمسترانگ” و قتل نامزد “اسکار پیستوریوس” از سوی خود این دونده پارالمپیکی از جمله این اتفاقات بودند. maisfutebo پرتغال به فهرستی از رویدادهای خبرساز سال ۲۰۲۴ اشاره کرده که به شرح زیر است:

“آرمسترانگ”؛ اعتراف به دروغ
دوچرخه‌سوار آمریکایی در گفتگو با “اپرا وینفری” در یک برنامه زنده اعتراف کرد که از مواد نیروزا استفاده کرده است. این قهرمان توردوفرانس همواره تاکید می‌کرد که دوپینگ نکرده اما سرانجام پذیرفت به این کار مبادرت کرده و هفت عنوان قهرمانی وی بازپس گرفته شد. تصویر کامل مردی که بر مشکلات فائق آمده بود و به بالاترین سطح موفقیت رسیده بود، پس از دروغ های بزرگ به چهره اصلی رسانه ها تبدیل شد.

“اسکار پیستوریوس”؛ قتل در روز ولنتاین
در ۱۴ فوریه سال ۲۰۲۴ خبر تکان دهنده ای در دنیا پیچید. نامزد اسکار پیستوریوس به نام “ریوا استینکامپ” در خانه‌ای که آنها زندگی می‌کردند، به ضرب گلوله دونده معلول به قتل رسید. ورزشکار اهل آفریقای جنوبی بازداشت شد. او چهار گلوله به نامزد خود شلیک کرده بود. وی پس از این اقدام گفت نامزد خود را با دزد اشتباهی گرفته است. پیستوریوس داستان کامل دونده ای است که بر ناتوانی غلبه کرد و به بالاترین سطح موفقیت رسید اما…

ترور در ماراتن بوستون
این اتفاق در ۱۵ آوریل و به هنگام برگزاری ماراتن بوستون رخ داد. دو بمب در خط پایان منفجر شد و سه نفر جان خود را از دست دادند. نزدیک به ۲۰۰ نفر هم مجروح شدند و وحشت از تروریسم در جهان سایه افکند. پلیس آمریکا دو مظنون را پیدا کرد. دو برادر اهل چچن. برادر بزرگ تر در درگیری کشته شد و آن یکی برادر که ۱۹ ساله است در انتظار حکم دادگاه به سر می‌برد.

فساد در فوتبال
سال ۲۰۲۴ سالی بود که فوتبال درگیر تباهی شد. یوفا اعلام کرد مشکل شرطبندی در فوتبال رو به رشد بوده و حتی دو باشگاه ترکیه ای تحت عنوان بشیکتاش و فنرباغچه به دلیل دست داشتن در فساد فوتبالی از سوی کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال اروپا با جرایمی رو به رو شدند. یوفا اعلام کرد که ۳۲ هزار بازی در دسته‌های اول و دوم را زیر نظر گرفته و در هفت دهم درصد از این بازی‌ها تخلف دیده است.

“دیه‌گو کاستا” اسپانیایی می‌شود
به عنوان یک نوجوان از برزیل وارد فوتبال اسپانیا شد و اکنون در آتلتیکومادرید به عنوان یک چهره تاثیرگذار است. مادریدی ها پس از جدایی فالکائو با حضور دیه‌گو کاستا، جای خالی این بازیکن کلمبیایی را حس نکردند. وی زمانی که دید نمی تواند در تیم “لوییز فیلیپه اسکولاری” جایی داشته باشد تصمیم گرفت به عضویت تیم فوتبال اسپانیا درآید.

“اسکار کاردوسو” مربی خود را هل می‌دهد
مهاجم پاراگوئه‌ای بنفیکا پس از پایان بازی مقابل ویتوریا گیمارش در فینال جام حذفی پرتغال، “خورخه خسوس”، سرمربی تیم بنفیکا را هل داد. البته خیلی زود از طریق صفحه فیسبوک از هواداران به خاطر عملی که انجام داد عذرخواهی کرد. خسوس هم در مصاحبه‌ای عنوان کرد این بازیکن عصبانی بوده و برای همین هیچگونه کدورتی از وی در دل ندارد. بنفیکا در بازی فینال با نتیجه ۲ بر یک مقابل ویتوریا شکست خورد، ضمن اینکه در فینال لیگ اروپا هم به چلسی باخته بود.

“کارلوس کی‌روش” و درگیری لفظی با همتای کره‌ای
“کارلوس کی‌روش” ایران را به جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل رساند. او به همراه “پائولو بنتو” و “فرناندو سانتوس” یکی از سه مربی پرتغالی حاضر در رقابتهای جام جهانی خواهد بود. اما این اتفاق برای کی‎روش بدون به راه انداختن جنجال همراه نبوده است. این مربی در جنگ لفظی با “چوی کانگ هی” سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی به این مهم دست یافت.

مربی کره، ایرانی‌ها را متهم به بدرفتاری در بازی رفت کرد. ایران در آن بازی با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. در بازی برگشت در سئول جنگ لفظی بین آنها رد و بدل شد، البته دو فدراسیون پس از این با یکدیگر پروتکل همکاری امضا کردند.

مطالب مرتبط:

  1. خاطرات دوران مدرسه چهره های محبوب
  2. چهره جدید امین حیایی + عکس
  3. برگزاری نمایشگاه فوتبال در ایران با حضور بزرگان جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.