کی به شرایط امروز ووهان می رسیم؟

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از غربالگری ۱۸۲ هزار نفر از جمعیت شاهرود و میامی خبر داد.

دکتر رضا چمن  شمار بهبود یافتگان در شهرستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی شاهرود را بالغ بر ۷۵ درصد اعلام و تصریح کرد: همکاران ما همه توان خود را برای بهبودی مبتلایان به کووید۱۹ به‌کار گرفته و مجاهدانه و ایثارگرانه در خدمت مردم هستند.
وی با بیان اینکه هنوز ظرفیت بیمارستان شاهرود تکمیل نشده افزود: مشکلی در ارتباط با پذیرش مبتلایان به کروناویروس در شاهرود وجود ندارد.

۳۳۴ مبتلای قطعی کووید۱۹ در شاهرود

وی از وجود ۳۳۴ مبتلای قطعی در شاهرود خبر داد و افزود: تاکنون ۲۵۲نفر که معادل ۷۵درصد مبتلایان قطعی دردو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه است پس از بهبودی ترخیص شدند.

دکتر چمن از غربالگری ۶۸درصد جمعیت تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود خبر داد و گفت: تاکنون در راستای اجرای شدن طرح ملی مقابله با کرونا ۱۸۲ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش این دانشگاه در دو شهرستان شاهرود و میامی غربالگری شدند.

تا شهریورماه به امروز ووهان می رسیم

رئیس علوم پزشکی شاهرود با تقدیر از همکاری مردم شاهرود و میامی در ثبت اطلاعات در سامانه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ۸۰درصد کسانی که اطلاعات سامانه خود ارزیابی را تکمیل کرده اند توسط مراقبین سلامت پیگیری فعال شده اند.

دکتر چمن با اشاره به ثبت اطلاعات شهروندان در سامانه اختصاصی این دانشگاه گفت: خوشبختانه ما با بهره گیری از یک روش دیگر و در یک سامانه اختصاصی نیز کار پیگیری روند درمان و مراقبت فعال مبتلایان را از قبل آغاز کرده بودیم و لذا در حال حاضر نیز این فعالیت هم به موازات برنامه طرح بسیج ملی ادامه دارد.

این متخصص همه گیری در پاسخ به پرسشی در خصوص مهار این بیماری نوپدید اظهار کرد: همچنان معتقدم که در بهترین سناریو ، اردیبهشت ماه و در بدترین سناریو وافق پیش رو، تا شهریورماه به شرایط کنونی ووهان چین خواهیم رسید.

لزوم تداوم تعطیلی ها تا نیمه اردیبهشت ماه

وی با اشاره به لزوم تداوم تعطیلی‌ها با هدف کاستن از بار ترددها و قطع زنجیره انتقال گفت: باید حداقل تا نیمه اردیبهشت ماه، استراتژی تعطیلی مراکز آموزشی اعم از دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و همچنین عدم برگزاری نمازهای جمعه و جماعات و ممنوعیت برگزاری کلیه گردهمایی ها و تجمعات استمرار بیابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بر ضرورت ماندن در خانه و اجتناب از مسافرت و خروج از منزل در این شرایط تاکید و خاطرنشان کرد: توصیه اکید ما به همه هم‌میهنان این است که از سفر در این شرایط به طور جدی اجتناب کنند.

دکتر چمن خواستار توجه بیش از پیش به توصیه های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی شد و افزود: همراهی های مردمی و توجه به محدودیت ها می تواند به قطع زنجیره انتقال و عبور از شرایط سخت ناشی از شیوع این ویروس و بحران عالمگیر کمک کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.