کی گفته فقط نان و پنیر صبحانه می گردد؟

فروردین ۱۴۰۳

حتماً کودک نباید از نون پنیر در صبحانه استفاده کند حتی غذاهایی مانند غذای کودک می توانند برای کودک یک صبحانه کامل باشند.

زهرا اباصلتی، مسئول تغذیه معاونت بهداشتی علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از نکات اصلی صبحانه نخوردن کودکان خواب ناکافی، استفاده از غذاهای سنگین و شور مزه و دیر بیدار شدن از خواب در روز است.

وی افزود:اگر کودکان شب ها زود استراحت کنند و از غذاهای سنگین و شور مزه استفاده نکنند و صبح ها زودتر از هم از خواب بر خیزند حتماً کودک مشتاق صبحانه خوردن آن هم با همه ی اشخاص خانواده می شوند.

وی پیشنهاد کرد:حتماً نباید کودک از نون و پنیر در صبحانه استفاده کند هر چه که میل کودک می کشد می تواند برای او صبحانه باشد حتی غذاهایی مانند کوکو می تواند برای کودک یک صبحانه کامل باشد.

وی اظهار داشت:پزشکان معتقدند با خوردن یک صبحانه کامل کارایی تمرکز مغز در کلاس درس بیشتر میشود و حتی نمرات درسی را که با هم مقایسه کرده اند نشان داده تأثیر خوردن صبحانه روی مغز تأثیر بسزایی دارد.

وی بیان کرد: ثابت شده اشخاص و یا کودکانی که صبحانه نمی خورند چاق تر از اشخاصی می باشند که صبحانه را کامل میل می کنند و همچنین از لقمه و میان وعده ی مناسب استفاده شود حتی یک لقمه نون و حلوا ، نون و پنیر ، نون و کره تأثیر بسیار بسیاری در تقویت آهن بدن کودکانی که استفاده می  کنند دارد.

وی در پایان گفت:توصیه می گردد از تی تاپ، آبمیوه های مصنوعی مواد غذایی شور، سرخ شده ها،‌ چیپس استفاده نشود زیرا گاهی اوقات سبب سرطان و گاهی اوقات مشکلات قلبی ، عروقی به بار می آورد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.