گارتنر برترین‌‏های اروپا در حوزه مدیریت زنجیره تامین را معرفی کرد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت پژوهشی گارتنر در گزارشی به معرفی بعضی از شرکت‏‌های اروپایی پرداخته است که از نظر مدیریت زنجیره تأمین وضعیت بهتری نسبت به سایر شرکت‏‌ها دارند. 
 
شرکت گارتنر فهرستی از ۱۵ شرکت اروپایی را معرفی کرده است که بر اساس برآورد پژوهشگران بهترین وضعیت را از نظر زنجیره مدیریت تأمین دارا می باشند. گارتنر این شرکت‏‌ها را در جریان کنفرانسی که دربارهٔ مدیریت زنجیره تامین در لندن برگزار شده است، معرفی کرده است. شرکت‏‌های یونیلِور، ایندیتکس، اِچ اَند اِم، نِستله و بی‌اِی اِس اف (BSAF) جزء ۵ شرکت برتری می باشند که بهترین عملکرد را در زمینه مدیریت تامین داشته‌‏اند. شرکت‏‌های بی‌ ام دبلیو، وُلکزواگن، آسترازناکا، دانون، اُرِئآل، سینجنتا، برتیش امریکن توباکو، تسکو، دیاگو و جی اس کا نیز از جمله دیگر شرکت‏‌هایی می باشند که نامشان وارد فهرست ۱۵ شرکت بر‌تر اروپایی در این حوزه شده است. 
شرکت گارتنر رتبه‏‌بندی این شرکت‏‌ها را بر اساس بعضی مولفه‏‌های مالی (رشد درآمدی، بازگشت سرمایه‏‌ها و فهرست موجودی) و نظر تحلیل‏گران و کار‌شناسان حوزه مدیریت زنجیره تامین انجام می‌‏دهد. شرکت‏‌هایی که امسال توانسته‌‏اند نام خود را وارد فهرست ۱۵ شرکت بر‌تر کنند در صنایع مختلفی مثل خودروسازی، مواد شیمیایی، محصولات مصرفی علوم زیستی، خرده فروشی و غیره فعال می باشند. 
شرکت گارتنر یک فهرست جهانی نیز در این حوزه منتشر می‌‏کند که دربردارنده ۲۵ شرکت بر‌تر جهان در زمینه مدیریت زنجیره تامین است. بعضی از شرکت‏‌های اروپایی موفق شده‏‌اند نامشان را وارد هر دو فهرست کنند؛ یعنی هم از نظر مدیریت زنجیره تامین جز بر‌ترین شرکت‏‌های اروپایی می باشند و هم جز بر‌ترین شرکت‏‌های جهان. یونیلور از جمله این شرکت‏‌ها است که در سطح اروپا رتبه اول و در سطح جهان رتبه چهارم را داراست. شرکت ایندیتکس نیز از این نظر در اروپا دوم و در جهان دوازدهم است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.