گارتنر: کار مایکروسافت تمام است

۱۹فروردین۱۳،

یافته‌های مؤسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می دهد مایکروسافت تا سال ۲۰۱۷ از گردونه رقابت خارج شده و برتری خود در دنیای IT را از دست خواهد داد.
به گزارش فارس به نقل از یونایتدپرس، مایکروسافت که تا چند سال قبل ۹۰ درصد از دنیای سیستم عامل های همراه را در کنترل خود داشت، این روزها قدرت سابق را ندارد.
تغییر ذائقه کاربران و مهاجرت آنها از دنیای رایانه های شخصی ثابت به لپ تاپ ها و سپس تبلت ها و گوشی های هوشمند سبب شده تا مایکروسافت سهم قابل توجهی از بازار را به گوگل و اپل ببازد.
در گزارش گارتنر پیش بینی شده که در سال ۲۰۱۷ سیستم عامل های آندروید و iOS گوگل، ویندوز و نسخه های مختلف آن را به حاشیه برانند. علاوه بر این عرضه آیفون و آی پد و همین طور انواع گوشی های آندروید برای مایکروسافت مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد.
یافته های پژوهشی حاکیست اگر مایکروسافت نتواند برتری سابق خود را در دنیای تبلت ها و گوشی های هوشمند به دست آورد، حفظ جایگاه فعلی آن در دنیای فناوری اطلاعات کار بسیار دشواری خواهد بود.
گارتنر معتقد است تا سال ۲۰۱۷ تعداد کل تبلت ها، گوشی های هوشمند و دستگاه های مشابه قابل حمل از مرز ۲٫۷ میلیارد واحد خواهد گذشت که ۱۰ برابر تعداد رایانه های رومیزی و نوت بوک های عادی است.
شرایط بازار سهام هم مؤید این تغییرات است، به گونه ای که ارزش سهام مایکروسافت سالانه ۹ درصد کاهش می یابد، این در حالی است که ارزش سهام گوگل سالانه حدود ۲۵ درصد بیشتر می گردد. این افزایش در مورد اپل ۳۱ درصد اعلام شده است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.