گاردین:کامرون از ایران در برابر آمریکا حمایت نمود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارش تفسیریی نوشت که دولت انگلیس با درخواست آمریکا برای استفاده از پایگاه های نظامی این کشور iبه هدف آماده سازی نیروهای آمریکایی برعلیه ایران در مناطق مختلف جهان مخالفت نموده است.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، روزنامه گاردین نوشت،‌ درخواست واشنگتن iبه منظور و هدف تقویت نیروهای نظامی آمریکا برای رویارویی احتمالی این نیروها با جمهوری اسلامی مطرح شده است.

گاردین iبه نقل از دولت دیوید کامرون نوشته با توجه iبه آنکه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر تهدیدی سریع و روشن برای جهان محسوب نمی گردد، تسهیل وکمک iبه آماده ‌سازی آمریکا برای یک حمله بازدارنده علیه ایران میتواند مخالف با قوانین بین‌المللی باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس نیز اقدام نظامی علیه ایران را در شرایط کنونی نادرست خوانده و بر رویکرد دوجانبه فشار بر ایران از طریق تحریم و تعامل با این کشور تاکید نموده است.
وی در این خصوص iبه گاردین گفته ضمن آنکه همه گزینه‌ها همچنان بر روی میز است، بریتانیا در شرایط کنونی iبه گزینه نظامی علیه ایران اولویت نمی دهد.
بسیاری از کارشناسان سیاسی بازدارندگی دیوید کامرون و تلاش های وی برای منصرف نمودن نتانیاهو و آمریکا برای تداخل نظامی با ایران را سیاست تازه روباه پیر می داند که قصد دارد با فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ، از نظر اقتصادی iبه کشور آسیب برساند.
متیو استاتهام، تحلیلگر سابق فاکس نیوز معتقد است، صحبت های آمریکا، اسرائیل و انگلیس و تا حدودی اتحادیه اروپا گمانه زنی است و با واقعیت های جهان فاصله دارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.