گاف رسانه های ضدایرانی با تصویر ماکت های پهپاد+عکس و سند

نکته دیگر که در فیلم به وضوح دیده می شود این است که ظاهراً پهپادها هنوز به طور کامل سوار نشده اند. در ثانیه چهل و پنجم فیلم فردی که دربرابر دوربین صحبت می کند به بال یکی از هواپیماها دست می زند و بال پهپاد مختصر تکانی می خو

 

سایت «دنجر روم» که اخبار امنیتی را دنبال می‌کند، شانزدهم ماه اوت در گزارشی به قطعه فیلم جدیدی اشاره کرد که توسط ارتش آزاد سوریه منتشر شده و تصاویری از تجهیزاتی را نمایش می‌دهد که به ظاهر مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی هستند که در یک فروشگاه ماشین آلات صنعتی در شهر حلب به تصرف نیروهای شورشی سوری در آمده‌اند.

 مردانی که در این قطعه ویدئویی در برابر دوربین ظاهر می شوند، می‌گویند هواپیماهای فوق را در یک فروشگاه ماشین آلات به همراه چند جلد کتاب با تصویر آیت الله روح الله خمینی، ‌ رهبر پیشین جمهوری اسلامی،با عنوان «آموزه‌های امام» [به زبان عربی] یافتند.

نمونه ای از پهباد ایرانی ابابیل

پهباد ایرانی ابابیل مجهز به دوربین در دماغه

این هواپیماهای بدون سرنشین شباهت زیادی به نوعی پهپاد (هواپیمای هدایت پذیر از راه دور) ساخت ایران دارند که با نام «ابابیل» شناخته می شوند.


در عین حال، شباهت هایی میان این پرنده های آهنین با خانواده هواپیماهای بدون سرنشین ایران موسوم به «صاعقه» نیز مشاهده می شود، ‌اما دو متخصص در گفت و گوهایی گفته اند که مطمئن نیستند که این هواپیماها اساساً ‌توانایی پرواز داشته باشند.

پهپاد ابابیل با هدف اصلی رصد نیروهای دشمن،‌ سال ها پیش توسط ایران در جریان جنگ ایران-عراق طراحی شد. بر خلاف ابابیل، هواپیماهای بدون سرنشین در فیلم منتشر شده توسط ارتش آزاد سوریه فاقد محفظه مخصوص دوربین رصد در دماغه هستند؛ البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که دوربین های تعبیه شده در این سری پهپاد ها در دماغه جلوی هواپیما یا میان دو بال در قسمت زیری قرار می گیرند و در ویدئوی فوق هیچ تصویری از زاویه زیر دستگاه مشاهده نمی شود.
علاوه بر این، بر خلاف پهپاد ابابیل، هیچ کدام از هواپیماهای بدون سرنشین کشف شده در سوریه، دارای ملخ نیستند، که البته بازهم می توان فرض کرد که ملخ هواپیماها در گوشه ای از فروشگاه ماشین آلات محل ضبط این پهپادها نگهداری می شوند.
نکته دیگر که در فیلم به وضوح دیده می شود این است که ظاهراً پهپادها هنوز به طور کامل سوار نشده اند. در ثانیه چهل و پنجم فیلم فردی که دربرابر دوربین صحبت می کند به بال یکی از هواپیماها دست می زند و بال پهپاد مختصر تکانی می خورد.
به گزارش ما هستیم به نقل از رادیو اروپای آزاد: یک کارشناس موشک که به شرط ناشناس ماندن مصاحبه کرد نیز پس از تماشای فیلم منتشر شده توسط سوری ها گفت که اساساً شک دارد این هواپیماها توان پروازی داشته باشند
اگر هم آنچه در فیلم دیده می شود هواپیماهای بدون سرنشین ایران نباشند، باید ویدئوی جدید را به حساب استراتژی جنگ تبلیغاتی پیچیده ارتش آزاد سوریه (شورشیان) در نبرد خود علیه پرزیدنت بشار اسد گذاشت.

منبع:ما هستیم


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.