گالری‌گردی در تهرانِ قرمز

با اعلام وضعیت قرمز از همان روزهای آغازین سال ۱۴۰۰ و افزایش شمار مبتلایان باز هم سایه سنگین تعطیلی و کساد بر بسیاری مشاغل افکنده شد. حال اما با پایان زمان اعلام شده برای محدودیت‌های فعالیت برخی از مشاغل هنری همانند گالری‌ها، اگرچه هنوز هم شمار مبتلایان بالا و بسیاری از شهرها همچنان قرمز است، اما برخی از گالری‌ها فعالیتشان را به صورت حضوری از سر گرفته‌اند. البته برخی از گالری‌ها نیز همچنان در فضای مجازی فعالیت می‌کنند یا تعطیل هستند.

در همین راستا، این گزارش ممتازنیوز مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌هایی که به صورت مجازی و حضوری در این روزها در حال برگزاری هستند.

********

گالری «آرتیبیشن» از روز جمعه (سوم اردیبهشت) تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت میزبان آثار برخی از هنرمندان آب‌رنگ‌کار جلفا است. 

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان ارمنی آبرنگ‌کاری چون وازگن آوانسیان، سیمون آیوازیان، گئورک بوغوسیان، سمبات درکیورغیان، میشا شهبازیان، کلنل منوچهر صرام، یرواند نهاپتیان، نهاپت نهاپتیان، آواک هایراپتیان، هاکوپ وارتانیان به نمایش گذاشته شده است.

بازدید از این نمایشگاه با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بازدید از این نمایشگاه به آدرس خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینه ارشاد، گل‌نبی(غرب)، میدان احمدی‌روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا(قندی)، پلاک ۶، گالری آرتیبیشن مراجعه کنند.

همچنین نمایشگاه برای افرادی که در قرنطینه به سر می‌برند، به صورت آنلاین دایر خواهد شد.

همچنین گالری «شیرین» روز جمعه (سوم اردیبهشت ماه) میزبان دو نمایشگاه هنری است. بر این اساس نمایشگاه انفرادی نقاشی محمد طباطبایی با عنوان «زمان گمشده» و نمایشگاه انفرادی نقاشی حسین زینال‌پور با عنوان «هفت‌سنگ» از ۳ تا ۱۵ اردیبهشت در این گالری برپاست. 

بازدید از نمایشگاه‌ها فقط با تعیین وقت قبلی امکان‌پذیر است. ساعات بازدید نیز جمعه‌ها از ۱۶ تا ۲۰ و شنبه تا پنجشنبه ۱۱ تا ۱۹ اعلام شده است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

گالری «اُ» نیز در این روزها میزبان دو نمایشگاه هنری است. بر این اساس نمایشگاه انفرادی «هم از زمین، هم از زمون» با آثاری از عبدالرضا امین‌لاری و نمایشگاه «دلبر» با آثاری از زهرا شاه‌چراغی تا هفت اردیبهشت در این گالری برگزار هستند. 

امکان بازدید از این نمایشگاه با هماهنگی قبلی از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و روزهای جمعه ۱۶ تا ۲۱ فراهم شده است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری اُ در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ واقع شده است.

گالری «پروژه‌های آران» نیز تا ۱۷ اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه «چرخ بیکران» با آثاری از حدیث فخر است. 

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۳ تا ۱۸ فراهم شده است. گالری روزهای شنبه‌ و یکشنبه تعطیل است.

گالری پروژه‌های آران در تهران، خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک واقع شده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.