گالری م‍ژده باز می‌شود

۱۵م آذر ،

گالری˝مژده˝ که چند ماه قبل را طبق اعلام مسوولانش به سبب باز تعریف‌های سیاست‌های کاری خویش و انتخاب هنرمندان مناسب به صورت نیمه تعطیل سپری نموده بود، عصر جمعه ۱۷ آذرماه بازگشایی می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین مژده طباطبایی مدیر گالری «مژده» گفت«در روند پیش‌رو به موازات هنر معاصر، دقت نظر ویژه‌ای به معرفی هنر مدرنیستی ایران خواهیم داشت و در کنار جوانان هنرمند، نمایش آثاری تازه از بزرگان هنر را نیز در صدر فهرست برنامه‌هایمان قرار داده‌ایم که اتفاقا همین نمایشگاه ۱۷ آذرماه موید این دو رویکرد است.

عصر جمعه پیش‌رو، ۱۲ نقاشی تازه از استاد منوچهر نیازی، یکی از پیشگامان هنر مدرنیستی ایران و ۸ مجسمه تا به حال دیده نشده از بهمن آزموده در بازگشایی گالری مژده رونمایی می‌شوند.

استاد منوچهر نیازی که متولد ۱۳۱۶ تبریز است و تا به حال ۱۴۵ نمایشگاه انفرادی و ۲۹۳ نمایشگاه گروهی نقاشی‌هایش را به تماشا گذاشته در آثار تازه‌اش در گالری مژده، همچنان نقاشی‌هایی با روحی لطیف، طبیعت گرایانه و در عین حال برخوردی انتزاعی و تا اندازه‌ای فانتزی را ارائه می‌کند.

آثار استاد نیازی در سال‌های قبل علاوه بر گالری‌های معتبر تهران در کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، چین، کره، فرانسه، ایتالیا،… نیز به معرض نمایش درآمده‌اند.

اما بهمن آزموده متولد ۱۳۲۷ ملایر است؛ مجسمه سازی خود آموخته که همیشه طبیعت و ادبیات را معلمان خود قلمداد نموده و دراین سالها غزال‌های خوش تراش او با کشیدگی پاها و ظرافت شاخ‌ها شهرت بسیار یافته‌اند. از آزموده که عضو کمیته هنرهای سنتی فرهنگستان هنر است و نمایشگاه‌های موفق متعددی در داخل و خارج کشور برپا کرده در گالری مژده هشت مجسمه رونمایی می‌شود که بعضی فرم‌های انتزاعی چشمگیری دارند که اشارت‌هایی استعاره‌گونه به گره‌های داخلی وجودی انسان دارند.

این نمایشگاه به مدت پنج روز در گالری «مژده» واقع در سعادت آباد، علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک ۲۷ واحد یک برپا خواهد بود و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۴ تا ۸ بعد ازظهر از آن دیدن کنند.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.