گام‌های مدیریت بازار در اقتصاد مقاومتی

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ‘علیرضا شجاعی’ اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مدیریت بازار را به شش بخش تامین، توزیع، ذخیره‌ سازی، تنظیم بازار، صادرات و بازرسی و نظارت تقسیم کرد و گفت: شرایط اقتصاد ما، اقتصاد مقاومتی است، لذا با سوء استفاده‌ کنندگان در این شرایط و کسانی که کالاها را با قیمت بالا و خارج از قاعده، عرضه کنند یا دست به احتکار بزنند به شدت برخورد خواهد شد و از همین رو طرح‌های نظارت و بازرسی در سطح کشور به اجرا در آمده است.

وی با تاکید بر این که، اولویت اول این وزارتخانه، حمایت از تولید و اتکا به تولید داخلی در تنظیم بازار است، گفت: بخش‌های تولیدی باید از این فرصت استفاده کرده و با حداکثر ظرفیت تولید کنند تا هم نیاز بازار داخلی برطرف شود و هم صادرات غیرنفتی افزایش یابد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: البته انتظار می‌رود دستگاه‌های پشتیبان به ویژه بخش مالی و پولی کمک کنند تا تامین مالی لازم برای سرمایه در گردش حوزه تولید صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به نقش مردم اشاره و بر مدیریت درست مصرف توسط مردم تاکید کرد و اظهار داشت: کشور در حال حاضر به جهت تامین و ذخیره ‌سازی در شرایط مناسبی است، لیکن رفتار مصرفی مردم در اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است و با اصلاح الگوی مصرف می‌توان کمک شایانی به مدیریت بازار کرد.

اقتصام**۳۹۱۷**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۲۴۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.