گام اول در اثبات قانون‌مداری کاندیداها، پذیرش نظر شورای نگهبان است

۲۶اردیبهشت،

نماینده مردم اصفهان در مجلس، با اشاره به روند بررسی احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری در شورای نگهبان، گفت: اثبات گام اول در قانون‌مداری کاندیداها، پذیرش نظر شورای نگهبان است.

“عباس مقتدایی خوراسگانی” نماینده مردم اصفهان در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روند بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست‌جمهوری در شورای نگهبان و لزوم احترام به نظر این شورا از سوی کاندیداها، گفت: شورای نگهبان یکی از اساسی‌ترین نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران است که جایگاه ویژه‌ای در قانون اساسی دارد و حدود یک پنجم اصول قانون اساسی مستقیم یا غیر‌مستقیم به کارکردهای این نهاد پرداخته است.

وی در ادامه افزود: بنابراین نباید شورای نگهبان را تنها به عنوان یکی از ارکان انتخاباتی دید، بلکه شورای نگهبان رکن رکینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که در زمان انتخابات، نظرش در جریان بررسی احراز صلاحیت نامزدها فصل‌الخطاب است.

نماینده مردم اصفهان در ادامه تصریح کرد: تمام کاندیداها باید توجه داشته باشند که وفاداری به قانون اساسی یعنی تمکین در برابر تمام نهادها و ساختارهای دولتی، لذا کاندیداها و هوادارانشان باید بدانند گام اول در اثبات قانون‌مداری آنها، پذیرش رای شورای‌نگهبان در زمینه احراز صلاحیت‌ها خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش ادامه داد: اگر کاندیدایی در گام اول حاضر به پذیرش رای این نهاد قانونی نباشد، طبیعی است که در گامهای بعدی نیز نمی‌تواند قانون‌مدار خوبی باشد، لذا توصیه به همه طرفداران کاندیداها آن است که برای اثبات قانون‌مداری کاندیداها، رفتار کاندیدای مورد‌نظر خود را در این زمینه مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.