گام اول عبور و مرور ریلی کاروانیان راهیان نور در ۴ استان کشور

۲۰م آذر ،

سردار سلیمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

رئیس سازمان راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: در گام اول برای استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و تهران برنامه‌ریزی در جهت اعزام کاروانیان از طریق قطار صورت گرفته است. البته در نظر داریم استان‌های زنجان، تبریز، مازندران، قزوین و گلستان نیز به این ظرفیت اضافه شود.

سردار یعقوب سلیمانی در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آغاز اعزام گسترده دانش‌آموزان پسر به مناطق عملیاتی در قالب کاروانیان راهیان نور اظهار داشت: این اعزام‌ها از ۱۵ آبان ماه روزانه حدود ۵ تا ۸ هزار نفر از سطح ۶ یا ۷ استان آغاز شده و طی آن دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، یادمان‌ها، رزمایش‌های فرهنگی- هنری و … بازدید می‌کنند.

رئیس سازمان راهیان نور و گردشگری بسیج با بیان اینکه این اعزام‌ها تا پایان آذرماه ادامه می‌یابد و از پایان آذرماه تا اواخر دی‌ماه به دلیل برگزاری امتحانات متوقف می‌شود، افزود: این وقفه در اوایل بهمن به اتمام می‌رسد و اعزام‌ها مجددا آغاز خواهد شد که ان‌شاء‌الله بازدید از مناطق عملیاتی راهیان نور بیش از پیش مورد استقبال عموم واقع ‌شود.

وی در ادامه از انجام برنامه‌ریزی‌هایی برای اعزام کاروانیان راهیان نور به لبنان و سوریه خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و حدود ۱۴ هزار نفر از طریق سیستم رده‌های مقاومت در استان‌ها برای این اعزام ثبت نام کرده‌اند، اما با توجه به اقدامات اخیر تروریست‌ها در سوریه فعلاً تا برقراری امنیت کامل در این کشور، اعزام به این مناطق مسکوت می‌ماند.

سردار سلیمانی با تأکید بر تلاش سازمان راهیان نور و گردشگری بسیج در امن کردن مسیرها و تعیین نحوه‌ عبور و مرور کاروانیان راهیان نور در کشور گفت: پس از برگزاری جلسه‌ای با حضور سردار فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دادمحمدی رئیس راه‌آهن و عده‌ای از اعضای سازمان، ستاد پشتیبانی راهیان نور در راه‌آهن ایجاد شد که برنامه‌ریزی‌های لازم برای حمل و نقل کاروانیان راهیان نور توسط سیستم ریلی در کشور  را به عهده دارد.

رئیس سازمان راهیان نور و گردشگری بسیج با یادآوری محدودیت ریلی در سطح کشور اظهار داشت: در گام اول برای استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان، برنامه‌ریزی در جهت اعزام کاروانیان از طریق قطار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: البته در نظر داریم استان‌های زنجان، تبریز، مازندران، قزوین و گلستان نیز به این ظرفیت اضافه شود و در سایر استان‌ها نیز تأکید شده برای اعزام‌ها بهترین اتوبوس‌های مجهز، ایمن و پیشرفته کشور مورد استفاده قرار گیرد.

سردار سلیمانی در خصوص راهیان نور شرق کشور نیز تصریح کرد: مباحث اولیه در ستاد مرکزی راهیان نور، طرح موضوع شده و اقداماتی در جمع‌آوری اطلاعات، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای زیرساخت‌ها صورت گرفته، اما هنوز گام‌های عملیاتی در این زمینه برداشته نشده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.