گام اول هدفمندی یارانه ها با همه مشکلات مدیریت و هدایت شد

محمد حسین فروزان مهر روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روزجهانی کارگر در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در ساری افزود: واحد های تولیدی با همه مشکلات توانستند به خوبی از مرحله اول هدفمندی یارانه ها عبور کنند.

وی با اشاره به مشکلاتی که برخی واحدهای تولیدی در اجرای این طرح با آن مواجه شدند ، بیان داشت: امروزه برای داشتن مزبت رقابتی باید بر اساس تکنولوژی های روز و روش های نوین و روزآمد عملیات تولید انجام شود .

فروزان مهر اظهار داشت: با اجرای هدفمند کردن یارانه بسیاری از واحد های صنعتی و تولیدی در قالب بسته های حمایتی تغییراتی اساسی در راستای روش تولید و افزایش کیفیت محصول ایجاد کردند و اکنون این گونه واحد ها موفق و سربلند هستند.

وی به شعار سال مبنی بر تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و افزود: برای محقق شدن این شعار همه باید همت کنیم.

فروزان مهر با تاکید بر ابن نکته که برای داشتن استقلال سیاسی ابتدا باید به استقلال اقتصادی دست یافت ،گفت این امر مهم فقط با مصرف کالاهای تولیدی داخل محقق خواهد شد.

وی نقش کارگران را در رسیدن به این هدف بسیار مهم توصیف کرد و گفت: تولید و رقابت در بازار جهانی با همه تحریم هایی که وجود دارد در حال انجام است و این نشانه مجاهدت

کارگران و کارفرمایان ایرانی است.

وی به موفقیت چشمگیر شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در تولید انواع کاغذ در سال ۹۰ اشاره کرد و بیان داشت : اینکه این کارخانه بیش از طرفیت اسمی خود بتواند تولید کند نشانه مدیریت درست در اجرای هدفمند کردن مصرف انرژی و همت مجاهدانه کارگران و اعضای هیات مدیره این شرکت است.

وی نیاز سالانه کشور به کاغذ را دو میلیون تن عنوان کرد و گفت: حدود ۳۰ درصد کاغذ مورد نیاز در کشور تولید می شود که با تامین چوب به عنوان مواد اولیه می توانیم این مقدار تولید را به دو برابر برسانیم.

وی همکاری بانک های عامل در حمایت از واحد های تولیدی را بسیار مهم دانست و بیان داشت: امسال راهکارهای خوبی در حمایت از واحد های تولیدی در نظر گرفته شده است.

شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران دارای یک هزارو ۵۰۰کارگر است و سال ۹۰ حدود ۱۹۰ هزار تن انواع کاغذ تولید کرده است درحالی که ظرفیت اسمی این شرکت ۱۷۵ هزار تن می باشد.

ک/۲

۲۵۸۵ / ۴۰۲/۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۲۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.