گام هایی برای استقرار کمیته های اخلاقی در بیمارستان ها برداشته شده است

۲۴م آذر ،

گام هایی برای استقرار کمیته هایی اخلاقی در بیمارستان ها برداشته شده است ولی هنوز آگاهی دادن به خانواده بیمار در مورد بیماری لاعلاج یا صعب العلاج به عهده گروه پزشکی است.

سعید قربانی، کارشناسی پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:شرایط روحی بیماران لاعلاج یا صعب العلاج و نحوه صحیح برخورد با این بیماران از مسائل است که به رغم پیشرفت علم و اطلاع رسانی فراوان، هنوز هم اغلب مردم اطلاعات درست و بسیار از ان ندارند.

وی گفت: این در حالی است که به اعتقاد پزشکان و روانشناسان، داشتن آگاهی های لازم و ضروری علمی، شرایط روحی پر اضطراب و دلهره آور اشخاصی را که دچار بیماری های مزمن می باشند کاهش می دهد.

قربانی تصریح کرد: آنچه که اشخاص در تعامل با مبتلایان به بیماری های مزمن و صعب العلاج باید بدانند، اطلاعات کافی پزشکی از نحوه بیماری سبب بیماری، شکل درمان، شناخت روحیات بیمار و آشنایی با مختصات و ویژگی های فرهنگی و مذهبی جامعه ای است که بیمار در آن زندگی می کند.

این کارشناس پرستاری اظهار داشت: اخلاق حکم می کند اطلاع دیگران از بیماری فرد حتما با اجازه خودش باشد. خوشبختانه در کشورمان گام هایی برای استقرار کمیته های اخلاقی در بیمارستان برداشته شده است ولی هنوز در بیمارستان های این وظیفه به عهده گروه پزشکی گذاشته می گردد. گروه پزشکی موظف می باشند با مشورت و آگاهی دادن به خانواده بیمار در مورد بهترین و صحیح ترین روش با آنها صحبت  کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.