گاهی سه‌گاهی

جام جم آنلاین: آلبوم «گاهی سه‌گاهی» که به خوانندگی محمد معتمدی و آهنگسازی پویا سرایی چندی پیش روانه بازار موسیقی شده بود، با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و در همان دو هفته اول انتشارش در بازار موسیقی فروش رفت.

هم‌اکنون آلبوم «گاهی سه‌گاهی» دوباره از سوی شرکت هنر پارسه منتشر شده است.

در این آلبوم که در دستگاه سه‌گاه طراحی شده است، قطعات پیش درآمد سلوک، تکنوازی سنتور، چهارمضراب وجد رندان، ساز و آواز، تصنیف در آتش، پیش آواز مخالف سه‌گاه، ضربی مهر گردون، همراه آواز منسرح و تصنیف آرزو قرار دارد.

این آلبوم همان‌طور که از نامش پیداست کاملا در ساختار موسیقی سنتی و اصیل ایرانی و دستگاه سه‌گاه خوانده شده است.

سه‌گاه از مایه‌های موسیقی ایرانی است که تاکنون بسیاری از هنرمندان برجسته مایل به نشان‌دادن توانمندی‌های خود در آن بوده‌اند، به طور مثال استاد فرامرز پایور که مایه‌های ابوعطا و سه‌گاه را در موارد بسیاری دستمایه ابراز توانایی ویژه خود در موسیقی کلاسیک ایران قرار داد.

از معتمدی سال گذشته آلبوم «بدرود با بدرود» با آهنگسازی علی قمصری منتشر شده بود. او همچنین کنسرت بداهه‌خوانی در تئاتر شهر پاریس، کنسرت در کاخ ورسای فرانسه، کنسرت در مقر اصلی یونسکو (پاریس)، کنسرت در کنسرواتوار موسیقی رم (ایتالیا) و شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی چون صوفی موزیک (پاکستان) و مقام (آذربایجان) و… را تا کنون اجرا کرده است.

البته بزودی گفت‌و‌گوی جام‌جم با محمود معتمدی، خواننده آلبوم گاهی سه‌گاهی درباره بازار موسیقی ایرانی و همچنین این آلبوم منتشر خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.