گاهی به بهانه عمل به قانون اساسی نقض قانون صورت می‌گیرد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با ابراز تاسف از عدم عمل به قانون اساسی در کشور گفت: گاهی اوقات در کشور به بهانه عمل به قانون اساسی نقض قانون صورت می‌گیرد، وقوع این امر ناپسند است و نباید در کشور تسّری پیدا کند.

محمدعلی اسفنانی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره لزوم عمل به قانون اساسی از سوی همه نهادهای کشور اظهار داشت: عمل به قانون اساسی به عنوان یک میثاق ملی برای همه الزام‌آور است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان اینکه شرط برعهده گرفتن مسئولیت‌های مهم در کشور التزام به قانون اساسی است، تصریح کرد: چارچوب میثاق‌نامه نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی است و هر فردی ادعای مقید بودن به نظام را دارد دقیقا باید پایبند به قانون اساسی باشد.

وی با ابراز تاسف از نحوه عمل به قانون اساسی در کشور گفت: گاهی اوقات در کشور به بهانه عمل به قانون اساسی نقض قانون صورت می‌گیرد، وقوع این امر ناپسند است و نباید در کشور تسّری پیدا کند.

اسفنانی ادامه داد: قانون اساسی کلیات را به روشنی بیان کرده و قوانین الحاقی به قانون اساسی وقتی الزام‌آور است که در چارچوب قانون اساسی کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش شورای نگهبان در قانون اساسی اظهار داشت: شورای نگهبان وظیفه تفسیر قوانین و همچنین انطباق موارد الحاقی به قانون اساسی را برعهده دارد، در شرایط کنونی کشور، عدم توجه به این وظایف قانونی اختلاف‌نظرهایی را به وجود آورده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان اینکه اختلاف‌نظرهای کنونی در کشور به منافع ملی آسیب می‌زند، خاطرنشان کرد: مسئولین با مراجعه به متن قانون اساسی می‌توانند اختلاف‌نظرها را از بین ببرند و از این طریق زمینه توسعه کشور را فراهم کنند.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.