گاوها زایمان خود را با پیامک به صاحبانشان خبر می دهند!

فاوانیوز: از این پس گاوها نیز می‌توانند زمان تولد گوساله‌هایشان را با ارسال پیامک به صاحبانشان خبر دهند.

به گزارش فاوانیوز از برسام و به نقل از موبنا، به تازگی روشی توسط شرکت “فناوری های مدریا” ارایه شده که با استفاده از سیستم های ارتباطی، کشاورزان و دامداران به شکل خودکار از زمان زایمان دام خود مطلع می شوند.

این طرح که با همکاری دویچه تلکام و شرکت فناوری های مدریا ارایه شده، پنج هزار مزرعه در سراسر اروپا را به چنین سیستمی تجهیز کرده اند و به آنها سیمکارت های تلکوم داده شده است.

سیمکارت های تلکوم از سرویس ارتباطی جمع آوری اطلاعات M2M در استبل و فضایی که گاوها نگه داری می شوند بهره می برد.
بر این اساس حسگرهای ویژه ای علایم حیاتی گاوها را بررسی کرده و اقدام به جمع آوری این اطلاعات می کنند و به این ترتیب به سرعت پیامی برای کشاورزان ارسال می کند.

فناوری ارتباطی M2M این امکان را برای کشاورزان فراهم می کند که بدون حضور فیزیکی داخل استبل و نیز بدون اتلاف وقت بتوانند به سرعت و در زمان کوتاهی از زایمان گاوها باخبر شده و از تلف شدن دام ها جلوگیری کنند.

در نتیجه علاوه بر کاهش میزان فشار و استرس در شرایط اضطراری می توان انتظار داشت که میزان تولید مثل دام ها افزایش یابد.
بر اساس این گزارش اطلاعات مربوط به دام ها فقط روی گوشی های تلفن همراه نمایش داده نمی شود، بلکه کشاورزان می توانند اطلاعات حیاتی گاوها را روی پلاتفورم اینترنتی سرویس های مدریا بررسی کنند.

از سوی دیگر اگر شبکه تلکوم در دسترس نباشد، این سیمکارت ها به شکل خودکار بهترین شبکه در دسترس را انتخاب کرده و روی آن سوییچ می کنند تا کشاورزان به اطلاعات مربوط به دام ها در موقع مناسب دسترسی پیدا کرد.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.