«گتسبی بزرگ»‌ با ۵۱ میلیون دلار خیره‌کننده ظاهر شد / «آیرون من ۳»‌ در آستانه یک میلیارد دلار فروش

۲۳اردیبهشت،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موفقیت چشمگیر فیلم تازه لورمان در رقابت با فیلم ابرقهرمانی «آیرون من ۳» که از هفته پیش در ایالات متحده و کانادا روی پرده رفته، یک پیروزی بزرگ برای استودیو برادران وارنر و شرکت «ویلیج ردشو پیکچرز» است.
 

«گتسبی بزرگ» (The Great Gatsby) با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر و کری مالیگان از جمعه تا یکشنبه ۵۱٫۱ میلیون دلار فروخت و پس از سومین فیلم «آیرون من» در رده دوم جدول فروش هفتگی فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت.
 

«آیرون من ۳»‌ با بازی رابرت داونی جونیر به نقش ابرقهرمان قصه‌های مصور مارول، این هفته در آمریکای شمالی ۷۲٫۵ میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش داخلی خود را به ۲۸۴٫۹ میلیون دلار رساند.
 

این فیلم که تولید دیزنی و مارول استودیوز است، در سطح بین‌المللی ۸۹٫۳ میلیون دلار فروخت. مجموع فروش «آیرون من ۳» در این سطح ۶۶۴٫۱ میلیون دلار و فروش جهانی آن با حساب بازار آمریکای شمالی تقریبا ۹۵۰ میلیون دلار شده است. 
 

«تایلر پری تقدیم می‌کند پیپلز» (Tyler Perry Presents: Peeples) به کارگردانی تینا گوردون چیزم با بازی کریگ رابینسن و کری واشینگتن دیگر فیلمی بود که در هفته تعطیلات روز مادر به طور گسترده  روی پرده سینماها رفت.
 

این کمدی خانوادگی تولید لاینزگیت که پری تهیه‌کننده آن است، در هفته اول اکران شکست سختی خورد و با ۴٫۹ میلیون دلار در رده چهارم قرار گرفت. (پری نه در «پیپلز»‌ بازی کرده و نه آن را کارگردانی کرده است.)
 

اقتباس سه‌بعدی لورمان از «گتسبی بزرگ» رمان معروف اف. اسکات فیتزجرالد بهترین فروش افتتاحیه را برای این فیلمساز استرالیایی رقم زد که با فیلم‌هایی چون «رومئو+ژولیت»، «مولن روژ» و «استرالیا»‌ شهرت دارد.

«گتسبی بزرگ» دربارهٔ مردی جوان به نام نیک کاراوی (مگوایر) است که سال ۱۹۲۲ از ایالات مرکزی آمریکا به لانگ آیلند می‌آید و آنجا مجذوب قبل و سبک زندگی همسایه خود می‌شود که میلیونری مرموز به نام جی گتسبی (دی‌کاپریو) است.


لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر و آمیتاب باچان در صحنه‌ای از فیلم «گتسبی بزرگ»
 

«گتسبی بزرگ» برای اولین بار در سطح‌ بین‌المللی چهارشنبه ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) در افتتاحیه شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن در بخش رسمی و خارج از مسابقه روی پرده می‌رود.
 

ایسلا فیشر، جوئل ادگرتن، الیزابت دبیکی، جیسن کلارک و آمیتاب باچان دیگر بازیگران این فیلم می باشند.
 

«گتسبی بزرگ» ابتدا قرار بود ۲۵ دسامبر ۲۰۱۲ اکران شود، اما برادران وارنر به خاطر همزمان بودن این تاریخ با اکران «جانگو آزاد شده» دیگر فیلم دی‌کاپریو تصمیم گرفت اکران آن را به ۱۰ مه ۲۰۲۴ به تعویق بیندازد. از «گتسبی بزرگ» به عنوان یکی از رقبای مطرح برادران وارنر در فصل جوایز سینمایی ۲۰۱۲ یاد می‌شد.

رمان «گتسبی بزرگ» که اولین بار سال ۱۹۲۵ انتشار یافت، داستانی دربارهٔ دوران پرتلاطم دهه ۱۹۲۰ است. این رمان در قالب یک نمایش در برادوی روی پرده رفته و تاکنون مضمون چند فیلم سینمایی بوده، از جمله فیلمی در سال ۱۹۷۴ به کارگردانی جک کلیتن که بر مبنای فیلمنامه‌ای از فرانسیس فورد کوپولا ساخته شد و رابرت ردفورد و میا فارو در آن بازی کردند.

کمدی اکشن سیاه «رنج و گنج» با بازی مارک والبرگ و دواین جانسن در سومین هفته اکران پنج میلیون دلار به دست آورد و ضمن اینکه در رده سوم قرار گرفت، مجموع فروش داخلی خود را به ۴۱٫۶ میلیون دلار رساند.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۱۰ تا ۱۲ مه)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«آیرون من ۳»

۷۲٫۵

۴۲۵۳

۱۷٫۰۴۰

۲۸۴٫۹

۲۰۰

۲

۲

«گتسبی بزرگ»

۵۱٫۱

۳۵۳۵

۱۴٫۴۶۰

۵۱٫۱

۱

۳

«رنج و گنج»

۵

۳۳۰۳

۱٫۵۱۴

۴۱٫۶

۲۶

۳

۴

«تایلر پری تقدیم می‌کند پیپلز»

۴٫۹

۲۰۴۱

۲٫۳۷۶

۴٫۹

۱۵

۱

۵

«۴۲»

۴٫۶

۲۹۳۰

۱٫۵۸۷

۸۴٫۷

۴۰

۵

۶

«فراموشی»

۳٫۸

۲۷۷۰

۱٫۳۹۵

۸۱٫۶

۱۲۰

۴

۷

«خانواده کرود»

۳٫۶

۲۶۵۰

۱٫۳۵۸

۱۷۳٫۲

۱۳۵

۸

۸

«عروسی بزرگ»

۲٫۵

۲۲۹۸

۱٫۰۸۸

۱۸٫۲

۳۵

۳

۹

«ماد»

۲٫۳

۸۵۴

۲٫۷۴۴

۸٫۳

۳

۱۰

«آز بزرگ و قدرتمند»

۸۰۲ هزار دلار

۷۷۴

۱٫۰۳۶

۲۲۹٫۹

۲۱۵

۱۰

هالیوود ریپورتر / ۱۲ مه / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.