«گتسبی بزرگ» حریف «مرد آهنی» نشد + جدول

۲۳اردیبهشت،

به گزارش سینما پرس، در حالی که از روز جمعه قبل فیلم سینمایی «گتسبی بزرگ» (The Great Gatsby) اکران خود را آغاز کرده بود بسیاری از کارشناسان هالیوودی بر این باور بودند که بتواند در این هفته صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه سینماهای آمریکای شمالی را به خود اختصاص دهد، اما در این هفته نیز قسمت سوم مجموعه فیلم‌های اکشن تخیلی «مرد آهنی» (Iron Man) که دومین هفته اکران خود در سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا را تجربه می‌کند توانست با فروشی برابر با ۷۲٫۵ میلیون دلار در صدر این جدول بایستد.

شین بلیک علاوه بر کارگردانی «مرد آهنی ۳» به همراه درو پیرس فیلمنامه این فیلم اکشن تخیلی را نیز نوشته است و رابرت دونی جونیور نیز همانند قسمت‌های پیشین این آثار دنباله دار در نقش «مرد آهنی» بازی کرده است.

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «گتسبی بزرگ» نیز در اولین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با ۵۱٫۱ میلیون دلار در رتبه دوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته گیشه سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا قرار بگیرد.

باز بارمان علاوه بر کارگردانی به همراه کرگ پیرس فیلمنامه «گتسبی بزرگ» را نوشته‌اند و بازیگران مطرح و برجسته‌ای ‌مانند لئوناردو دی کاپریو، آمیتا باچان و جول ادگرتون در این فیلم درام رمانتیک ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «رنج و گنج» (Pain & Gain) به کارگردانی مایکل بی نیز در سومین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با ۵ میلیون دلار در رتبه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته ۲ کشور آمریکا و کانادا جای بگیرد.

مارک والبرگ، دوان جانسون و آنتونی مکی در «رنج و گنج» ایفای نقش کرده‌اند و این فیلم اکشن کمدی ماجرای ۳ مرد تنومند را به تصویر می‌کشد که به اشتباه توسط یک باند تبهکاری فلوریدا دزدیده می‌شوند.

فیلم سینمایی «پیپلز» (Peeples) به نویسندگی و کارگردانی تینا گوردون چیسم نیز در اولین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۴٫۸ میلیون دلار در رتبه چهارم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای آمریکای شمالی جای بگیرد.

کرگ رابینسون، کری واشنگتون و دیوید آلان کریر از جمله بازیگران فیلم سینمایی «پیپیلز» می باشند و این فیلم کمدی ماجراهای خانواده «پیپلز» را به تصویر می‌کشد که در یک روز خاص دور هم جمع می‌شوند.

فیلم سینمایی «۴۲»  به نویسندگی و کارگردانی برایان هلگلند نیز در پنجمین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۴٫۶ میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در جایگاه پنجم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته آمریکای شمالی جای بگیرد.

چادویک بوزمن، هریسون فورد و نیکول بهاری در «۴۲» بازی کرده‌اند و این فیلم درام داستان زندگی «جکی رابینسون»؛ بازیکن تیم بیس بال «بروکلین داجرز» را روایت می‌کند.

فیلم سینمایی «فراموشی» (Oblivion) به نویسندگی و کارگردانی جوزف کاسینسکی نیز در چهارمین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با ۳٫۸ میلیون دلار در رتبه ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار بگیرد.

تام کروز، مورگان فریمن و اولگا کوریلنکو در «فراموشی» ایفای نقش کرده‌اند و این فیلم اکشن داستان یک سرباز با سابقه را به تصویر می‌کشد که برای استخراج منابع باقی مانده در زمین مامور می‌شود.

انیمیشن «کرودها» (The Croods) به کارگردانی کرک دو میکو و کریس سندرز نیز در هشتمین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۳٫۸ میلیون دلار عنوان هفتمین فیلم پرفروش این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص داد.

نیکلاس کیج، اما استون و رایان رینالدز از جمله بازیگران مطرح و برجسته‌ای می باشند که به جای شخصیت‌های انیمیشن «کرودها» حرف زده‌اند و این انیمیشن سینمایی داستان یک خانواده غارنشین را به تصویر می‌کشد که پس از ویران شدن غارشان با کمک یکی از فرزندان خلاق خود سعی می‌کنند که زندگی تازه‌ای را آغاز کنند.

فیلم سینمایی «عروسی بزرگ» (The Big Wedding) به نویسندگی و کارگردانی جاستین زاکام نیز توانست در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۲٫۵ میلیون دلار در رتبه هشتم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا قرار بگیرد.

رابرت دنیرو، کاترین هیگل و دایان کیتون در «عروسی بزرگ» ایفای نقش کرده‌اند و این فیلم کمدی ماجرای مراسم ازدواج فرزند یک زوج سالخورده را به تصویر می‌کشد که مدت‌ها پیش از یکدیگر جدا شده‌اند، اما برای برگزاری هرچه بهتر مراسم تصمیم می‌گیرند دوباره با یکدیگر آشتی کنند.

فیلم سینمایی «ماد» (Mud) به نویسندگی و کارگردانی جف نیکولز نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۲٫۴ میلیون دلار در رتبه نهم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته گیشه سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت.

متیو مک‌کاگنی، تای شریدان و جیکوب لافلند از جمله بازیگران «ماد» می باشند و این فیلم درام داستان ۲ پسر نوجوان را به تصویر می‌کشد که سعی می‌کنند به یک پناهنده برای فرار از دست دشمنانش کمک کنند.

فیلم سینمایی «او زی؛ بزرگ و قدرتمند» (Oz the Great and Powerful) به کارگردانی سم ریمی نیز در دهمین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۸۰۲ هزار دلار را برای خود رقم بزند و با این مبلغ فروش در رتبه دهم فیلم پرفروش گیشه سینماهای این هفته ۲ کشور آمریکا و کانادا قرار بگیرد.

جیمز فرانکو، میلا کانیس و راشل ویتز از جمله بازیگران جوان و مطرح «او زی؛ بزرگ و قدرتمند» می باشند و این فیلم فانتزی ماجرای یک جادوگر نه چندان معروف را به تصویر می‌کشد که به طور اتفاقی به یک شهر مسحور شده سفر می‌کند، شهری که سه جادوگر با قدرت‌های فرازمینی خود در آن حکمرانی می‌کنند.

همچنین فروش فیلم‌های مذکور تا به امروز در سینماهای سراسر جهان نیز به شرح زیر است:

نام فیلم هزینه تولید (میلیون دلار) فروش جهانی (دلار)
مرد آهنی ۳ نامشخص ۹۴۸،۹۹۳،۰۰۰
گتسبی بزرگ نامشخص ۵۱،۱۱،۰۰۰
رنج و گنج ۲۶ ۴۱،۶۰۸،۰۰۰
پیپلز ۱۵ ۴،۸۵۰،۰۰۰
۴۲ ۴۰ ۸۴،۷۳۲،۰۰۰
فراموشی ۱۲۰ ۲۴۲،۵۵۵،۰۰۰
کرودها ۱۳۵ ۵۳۳،۸۸۸،۰۰۰
عروسی بزرگ ۳۵ ۱۸،۲۸۸،۰۰۰
ماد نامشخص ۸،۳۶۳،۰۰۰
او زی؛ بزرگ و قدرتمند ۲۱۵ ۴۸۶،۹۸۵،۰۰۰


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.