گذر زمان واکنش آمریکا در قبال ایران را مشخص می‌کند

۲۹خردادماه،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اوباما پس از انجام مذاکرات بی‌نتیجه با پوتین حول محور سوریه در مورد ایران اظهار نظر کرد اما باید در گذر زمان واکنش‌های آمریکا و متحدانش را در قبال کشورمان ارزیابی کنیم.

” سید جلال ساداتیان ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اوباما مبنی براینکه ایران برای لغو تحریم باید ثابت کند که دنبال سلاح هسته‌ای نیست، گفت: دولتمردان ایالت متحده واکنش مثبت و با احتیاط نسبت به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم انجام داده‌اند و تمایلات خود برای مذاکره با کشورمان را ابراز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اظهارات اوباما در مورد انتخابات ایران پس از مواضع خصمانه نتانیاهو اول‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی مطرح شد که رئیس‌جمهوری آمریکا مواضع معتدل‌تری را ابراز داشت.

ساداتیان در ادامه اظهار داشت: اوباما پس از انجام مذاکرات بی‌نتیجه با پوتین حول محور سوریه در مورد ایران اظهار نظر کرد اما باید در گذر زمان واکنش‌های آمریکا و متحدانش را در قبال کشورمان ارزیابی کنیم.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: تعدیل فضا و شفاف‌سازی طرفین در پرونده هسته‌ای کشورمان می‌تواند سرانجام مثبتی را در مذاکرات ایران با ۱+۵ رقم بزند چرا که جو مثبت به‌وجود آمده این امید را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.