گذشت زمان سبب محدودتر شدن حمله آمرکا به سوریه می‌شود

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها بعد از اظهارنظرهای مختلف چاره را در این دیدند که یک اقدام نظامی علیه سوریه را ترتیب دهند، اما هرچه از زمان می‌گذرد این عملیات کوچکتر و محدودتر خواهد شد و به همین نسبت تاثیر عملیات نظامی در سوریه پایین خواهد آمد.

“سعدالله زارعی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تناقض‌گویی سیاستمداران آمریکایی مبنی بر حمله به سوریه گفت: آمریکایی‌ها در شرایط برگشت‌ناپذیری قرار گرفته‌اند و اظهارات متناقضی مبنی بر برخورد نظامی با سوریه  در شرایطی که گمان می‌کردند امکان ایجاد یک اجماع بین‌المللی و غربی علیه سوریه به وجود خواهد آمد،‌ داشتند در نتیجه از ادبیات جنگ استفاده کردند.   
 
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها بعد از اظهارنظرهای مختلف چاره را در این دیدند که یک اقدام نظامی علیه سوریه ترتیب دهند، اما هرچه زمان می‌گذرد این عملیات کوچک‌تر و محدودتر می‌شود؛ به همین نسبت تاثیر عملیات نظامی در سوریه پایین خواهد آمد.   
 
زارعی اظهار داشت:‌ هدف آمریکا از حمله به سوریه تامین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی و روحیه دادن به تروریست‌هایی است که طی ماه‌های اخیر دچار شکست سریالی شده‌اند، در نتیجه در این زمینه حمله‌های محدودی انجام خواهد داد.   
 
وی افزود: این حملات عمدتا به سمت میدان‌های شمالی و استان‌هایی است که سیطره مسلحانه بر آنجا بیشتر بوده و همچنین ارتش سوریه مواضع استراتژیکی را در آنجا اتخاذ کرده است.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده شاهد اقداماتی محدود علیه سوریه خواهیم بود، اما برخلاف تصور آمریکایی‌ها این اقدامات جنگی با زمان نامشخص به منطقه تحمیل خواهد کرد.   

انتهای پیام/   


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.