گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در دانشگاههای سراسر کشور

۱۰اردیبهشت،

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعلام کرد :

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت : در راستای گرامیداشت روز ملی خلیج فارس برنامه های مختلفی در دانشگاههای سرار کشور برگزار می شود.

به گزارش   گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر جلیل دارا افزود: در مراسم گرامیداشت روز ملی  خلیج فارس تعدادی از کارشناسان برجسته کشوری با موضوع جایگاه و اهمیت تاریخی و ﻣﺴﺎﺋﻞ ژﺋﻮﭘﻮﻟﻴﺘﻴﻜﻲ خلیج فارس به ایراد سخنرانی و ارایه مطلب می پردازند.
 وی با اشاره به اینکه   انجمن‌های علمی تاریخ و جغرافیا با پژوهش و تحقیق در این زمینه  می توانند نقش مهمی در تبیین عظمت و قدمت تاریخی خلیج فارس  داشته باشند  گفت :  وزارت علوم نیز از پایان نامه‌ها و پژوهش‌هایی با موضوع خلیج فارس  حمایت می کند.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت :  نام خلیج فارس، نامی برخاسته از تاریخ، فرهنگ و تمدن ماست و جایگاهی عظیم در میراث مشترک بشریت دارد لذا بزرگداشت این روز ملی امری است که می‌تواند بیشتر از هر جا در دانشگا‌هها و مراکز آموزش عا لی انجام پذیرد.
وی با اشاره به اینکه  خلیج فارس به عنوان منطقه‌ای حساس و استراتژیک جزء هویت ملت ایران محسوب می‌‌شود و هر ایرانی به داشتن چنین هویتی افتخار می کند گفت :خلیج فارس برای ایران عزیز ما همواره با عزت و عظمت همراه بوده  و این امر از دیرباز وجود داشته و  متعلق به دوره خاصی نیست .
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اعلام اینکه  تلاش استکبار جهانی و  بعضی از قدرت‌های پوشالی برای نادیده انگاشتن این نماد اقتدار، تلاشی  بی‌ثمر است تاکید کرد:  دانشگاهیان  ما که همواره حافظ میراث گرانبهای ایران اسلامی بوده اند   در این زمینه پیشگام بوده و می باشند.                                                      


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.