گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در هرات

۱۳خردادماه،

0002112.jpg

شورای اخوت اسلامی استان هرات در غرب افغانستان در مراسم گرامیداشت سالروز جانگداز رحلت امام خمینی(ره) رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کردند، کسانی که میان تشیع و تسنن تفرقه ایجاد می‌کنند، نه سنی می باشند و نه شیعه و از دشمنان اسلام به حساب می‌آیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در افغانستان، مسئولان این شورا اظهار کردند که تاریخ اسلام نشان می‌دهد که هیچ گاه میان پیروان دو مذهب بر سر اصول اختلاف وجود نداشته و کسانی می خواهند از این موضوع استفاده‌های سوء کنند.

مولوی سید احمد آخوندزاده از علمای اهل سنت و رییس شورای اخوت اسلام هرات در مراسم گرامیداشت از سالروز رحلت امام خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی ایران و شخصیت بزرگ جهان اسلام، در حوزه علمیه صادقیه هرات گفت: کسانی که میان پیروان مذاهب تشیع و تسنن تفرقه ایجاد می کنند نه سنی می باشند و نه شیعه.

وی گفت: تجلیل از شخصیت امام خمینی (ره) و گرامیداشت سالروز رحلت ایشان در افغانستان از جمله در هرات نشان می دهد که میان تشیع و تسنن دراصول هیچ اختلافی وجود ندارد و پیروان این دو مذهب اسلامی در کنار هم مراسم دینی شان را برپا می دارند.

وی شخصیت حضرت امام را فرامرزی خواند و گفت: در زمان جهاد مردم افغانستان در مقابل قشون سرخ شوروی ایشان بودند که در راس نظام سیاسی ایران از جهاد برحق مردم افغانستان حمایت های همه جانبه کردند.

سخنرانان در مراسم یادبود سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی درهرات، وحدت میان مسلمین را از جمله آرزو و آرمان های والای آن امام دانسته و مشکلات کنونی جهان اسلام را کار دشمنان دین مقدس اسلام دانستند.آنها مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام در هرات و پیروی از آرمان ها و دستاوردهای آن شخصیت بزرگ اسلام را یکی از راه های رسیدن به وحدت اسلامی در افغانستان دانستند.

همه ساله سالروز رحلت امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران در سراسر افغانستان از جمله غرب افغانستان با حضور صد ها تن از مردم و علمای شیعه و سنی برگزار می گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.