گرانترین آناناس جهان + عکس

۳ م دیماه ،

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ متخصصان باغبانی در بریتانیا با استفاده از تکنیکی برای خلق آب‌‌و‌هوای گرمسیری داخل یک گلخانه موفق به پرورش دادن آناناس در آب‌و‌هوای غیر گرمسیری شده‌اند؛ این درخت آناناس به مدت ۲ سال با استفاده از تکنیکی به نام تکنیک سنتی باغبانی ویکتوریایی در باغ هلیگان در کرونوال بریتانیا در حال پرورش یافتن و رشد بوده‌ است.

این باغ از قرن نوزدهم به این شیوه در حال پرورش آناناس در شرایط آب‌و‌هوایی شبیه‌سازی بوده است و در آن دوران محصولات خود را برای تزئین میزهای شام به خانواده‌های ثروتمند عصر ویکتوریا اجاره می‌داده‌ است!

گرانترین

باغبانان برای رشد دادن این گیاه با استفاده از ۳۰ تن کود اسب،‌ اوره و پشته‌هایی از نی موفق به خلق شرایط آب‌و‌هوایی گرمسیری در گلخانه‌ای می‌شوند.

اکنون یکی از آناناس‌های پرورش داده شده به این سبک رسیده و آماده چیده شدن است، اما مشکل اینجاست که باغبانان براساس نادر بودن،‌ هزینه‌های مورد نیاز برای پرورش دادن و موقعیت متفاوتی که این میوه در آن پرورش داده شده قیمت ۱۰ هزار پوند را برای آن تعیین کرده‌اند!

با وجود قیمت بالایی که برای این آناناس در نظر گرفته شده‌ است،‌ قرار نیست این میوه به فروش برسد،‌ بلکه قرار است چیده شده و در میان کارکنان باغ تقسیم شود.

آناناس‌ها اولین‌بار در سال ۱۴۹۳ توسط کریستوف کلمب از جزیره گوادلوپ در کارائیب به اروپا وارد شدند و به سبب شباهتی که به مخروط درخت کاج (Pine Cone) داشتند آناناس (Pine Apple) نامیده شدند؛ این میوه در قرن ۱۸ میلادی ارزشی برابر ۵ هزار پوند امروز را داشت و به سمبلی از تمول تبدیل شده‌ بود.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.