گرانی باید کنترل شود

جام جم آنلاین: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح برخی مشکلات و مسائل اقتصادی، توجه به معیشت مردم را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: گرانی، فشارهای اقتصادی، بیکاری و برخی معضلات فرهنگی و اخلاقی باید کنترل شوند تا هم انسجام مردم حفظ شود و هم مورد سوءاستفاده دشمنان خارجی قرار نگیرد.

 آیت‌الله اکبر هاشمی ‌رفسنجانی در دیدار اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم دغدغه و حساسیت‌های علما، مراجع و روحانیون عالی‌قدر نسبت به سرنوشت کشور را مهم و از سرمایه‌های نظام و انقلاب خواند و با اشاره به لزوم آگاهی‌بخشی و پاسخ به سؤالات مردم و به خصوص جوانان اظهار کرد: در شرایطی که به ویژه کشور از سوی قدرت‌های استکباری مورد هجوم قرار گرفته، علما و روحانیون می‌توانند با شفافیت و صراحت پاسخ‌های درخوری برای طلاّب و جوانان ارائه کنند.

وی با تشریح شرایط داخلی و بین‌المللی کشور، گفت: در حال حاضر بهترین دفاع در مقابل تهدیدات داخلی و تحریم‌های بین‌المللی، حفظ و افزایش انسجام ملی و ایجاد همدلی میان اقشار گوناگون کشور و نیز مسوولان نظام است.

هاشمی‌رفسنجانی وحدت ملی و همبستگی داخلی را موجب عقب‌نشینی قدرت‌های طمعکار خارجی خواند و افزود: تحقق سه نیاز مورد تأکید رهبری معظم انقلاب در شعار امسال، بدون تردید نیاز به تعامل احترام‌آمیز متقابل و تلطیف روابط براساس منافع ملّی با سایر کشورها و ایجاد میدان برای نیروهای دلسوز و وفادار به انقلاب در داخل و نیز استفاده از تجربه، توان و اندیشه همه دلسوزان کشور از سلایق گوناگون دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فضای مثبت ایجاد شده پس از مذاکرات استانبول، به حسن‌نیت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات پیش رو اشاره کرد و گفت: کشورهای ۱+۵ نیز باید در اجلاس بغداد حسن‌نیت خود را به اثبات برسانند و نشان دهند که به دنبال پیشرفت مثبت در مذاکرات و نیز به رسمیت شناختن حقوق جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی عقول جمعی و مشترک را راهگشای مشکلات خواند و با بیان این‌که «باید به لطف خداوند برای گشایش در امور امیدوار بود» گفت: تشکّل‌ها و گروه‌ها، حاصل دیدگاه‌ها و تحلیل‌های خود را در فضایی آرام و بدون درگیری‌های سیاسی در اختیار مسوولان قرار دهند که ان‌شاءالله مثمرثمر خواهد بود.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله موسوی تبریزی، رئیس مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و چند تن از حاضران، دیدگاه‌های خود را پیرامون مسائل داخلی و بین‌المللی و لزوم ایجاد همدلی داخلی و رفع تهدیدات بین‌المللی عنوان و خواستار همفکری بیشتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حوزه علمیه قم، علما و روحانیون شدند. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.