گرانی‌های اخیر مراجعه مردم به دندانپزشکی را کمتر کرده است

۱۴م دیماه ،
ممتاز نیوز: رئیس انجمن دندان‌پزشکی با اشاره به عملکرد ضعیف بیمه‌ها در پوشش خدمات دندانپزشکی گفت: کمبودها و گرانی‌های اخیر بر روی مراجعه بیماران اثر گذاشته است به طوری که بیماران ترجیح می‌دهند کمتر به دندانپزشک مراجعه کنند.

غلامرضا غزنوی در گفت‌وگو با فارس در مورد افزایش و گرانی خدمات دندانپزشکی و مراجعه کمتر بیماران، افزود: هدف نهایی دانش‌آموختگان رشته دندانپزشکی احترام به حقوق بیماران و حفظ عزت نفس آنهاست، بنابراین سعی می‌شود با تخفیفی که در حد توانشان است، کار را پیش ببرند.

وی ادامه داد: در صورتی که مواد دندانی در اختیار دندانپزشکان باشد می توانند به مردم در پرداخت هزینه‌هایشان کمک کنند، درحالی که متاسفانه هم‌اکنون این مواد و تجهیزات رو به اتمام بوده و یا به شدت کمیاب شده است،بنابراین پیش‌بینی می‌شود درمان‌های دندانپزشکی کمتر و کمتر می‌شود.

رئیس انجمن دندان‌پزشکی گفت: ضرر نهایی متوجه بیمارانی است که به دنبال درمان‌های خاص، پیشرفته و تازه می باشند که تمامی این درمان‌ها هزینه‌بر است.

غزنوی افزود: بنابراین بیماران ترجیح می‌دهند کمتر به دندانپزشک مراجعه کنند و در این رابطه دانشکده‌ها در تعدیل قیمت‌ها تا حدودی می‌توانند مؤثر عمل کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت بالای کشور که نیازمند درمان‌های دندانپزشکی می باشند، سازمان‌های بیمه‌گر آنطور که باید شایسته فعالیت نمی‌کنند، در نتیجه درمان‌ها بسیار گران تمام می‌شود و این مسئله‌ای است که در تمام دنیا وجود دارد اما در بعضی کشورها بیمه‌های تکمیلی پوشش مناسبی دارند.

رئیس انجمن دندان‌پزشکی در مورد متوسط آمار مراجعه به دندانپزشکان در کشور گفت:‌ در سال‌های اخیر دانش سلامت دهان و دندان و انعکاس آن از سوی رسانه‌ها سبب تشویق مردم به امر پیشگیری شده است و مردم با مراجعه به دندانپزشک در ابتدای امر به درمان‌های اولیه می‌پردازند و در نتیجه درمان‌های سخت‌تر کمتر شده است.

غزنوی گفت:‌ آموزش به والدین برای رعایت بهداشت و درمان و دندان کودکان، پیشنهاد به آنها و رعایت نکات پیشگیری سبب شده است تا پوسیدگی‌ها، ناراحتی‌های لثه‌ای و بیماری‌های دهان و دندان کمتر شود.

وی افزود: با این وجود، باز هم کمبودها و گرانی‌های اخیر بر روی مراجعه بیماران اثر گذاشته است و گروه‌های دندانپزشکان هم نمی‌توانند تمام هزینه‌ها را برعهده بگیرند. بنابراین لازمه این مسئله کمک مسئولان و نهادهای مختلف برای برنامه‌ریزی‌های کلان در این زمینه است.

رئیس انجمن دندان‌پزشکی گفت: در شهرهای بزرگ به سبب شیوه مناسب زندگی و افزایش آگاهی مردم درصد مراجعه بیماران به دندانپزشکی بیش از ۵۰ درصد است اما در مناطق محروم به سبب کمبود دندانپزشک و درمانگاه‌‌ها این آمار بسیار کم است.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.