گرانی‌های لجام‌گسیخته و بی‌حساب مردم را کلافه کرده است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

نماینده مردم رئیس جمهور گفت: گرانی‌های لجام‌گسیخته و بی‌حساب و کتاب به ویژه تعدد نرخ کالا در فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلف مردم را کلافه کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، “سیدحسین نقوی‌حسینی” در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر نیرو گفت: در استان تهران استحصال آب کشاورزی به کمتر از ۴۰ درصد کاهش یافته و به همین جهت کشاورزی این استان به ویژه در دو کشت استراتژیک گندم و جو با مشکل و تهدید جدی روبرو شده است، به طوری که حدود ۵۰ هزار هکتار زمین حاصل‌خیز استان به ویژه در شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک با خشکسالی روبرو شده است.
 
وی افزود: در حالی که حدود یک میلیون مترمکعب فاضلاب در استان تهران از بین می‌رود از رئیس جمهور و همچنین وزیر جهاد کشاورزی و نیرو می‌خواهم نسبت به استحصال این آب برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشند و همچنین با سرعت بیشتر تصفیه‌خانه راه‌اندازی شود.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در تذکر دیگری خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: گرانی‌های لجام‌گسیخته و بی‌حساب و کتاب به ویژه تعدد نرخ کالا در فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلف مردم را کلافه کرده است.
 
نقوی‌حسینی با بیان اینکه باید با نظارت دقیق امکان سوءاستفاده از سودجویان سلب شود، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود ۴ هزار جوان تحصیلکرده با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد را از قراردادی به شرکتی تنزل جایگاه داده که این پسندیده نیست.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: باید مشخص شود تصمیماتی چون تنزل رتبه افراد تحصیلکرده چگونه اتخاذ می‌شود تا نگرانی این ۴ هزار خانواده برطرف شود.

نماینده مردم ورامین در تذکری خطاب به وزیر نیرو خاطر نشان کرد: به تازگی برخی از واحدهای صنعتی در یک ماه ۳ نوع فیش برق با نرخ‌های مختلف دریافت کرده‌اند که این مخالف با شعار حمایت از صنایع است. وزارت نیرو توجه کند که صنایع تحت فشار هستند و در نتیجه مجبور به تعطیل واحد خود می‌شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.