گرانی از بازار مسکن رخت برمی‌بندد؟

۱۶اردیبهشت،

به گزارش نوساز به نقل از ایسنا، از نیمه دوم سال قبل بود که موج افزایش قیمت وارد بازار مسکن شد و مردم درگیر قیمت‌های پرنوسان مسکن شدند.

در این میان عده‌ای در آستانه خرید خانه بودند که با افزایش قیمت‌ها، قدرت خریدشان کاهش یافت و مجبور به اجاره‌نشینی شدند. عده‌ای دیگر نیز سودهای بسیاری از بازار پرنوسان مسکن کسب کردند.

در بازار پر نوسان مسکن، بعضی صاحب‌نظران از رکود در فصل بهار صحبت کرده و معتقدند قیمت‌ خانه در فصل تابستان به ثبات می‌رسد و افزایش یا کاهش آن به تصمیمات دولت تازه بستگی دارد.

اما هرچه کارشناسان و مشاوران املاک از وضعیت بازار مسکن می‌گویند، نیازمند مهر تایید یا تکذیب وزیر مسکن است که نیکزاد در تازه‌ترین اظهار نظر خود ثبات قیمت در بازار مسکن را اعلام کرده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی برای ساخت خانه هیچ مشکلی نداریم و طی ۲۲ ماه قبل پروانه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از سوی شهرداری تهران صادر شده است. از سوی دیگر ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه می باشند و تعداد خانه‌های موجود در کشور بیشتر از تعداد خانوارهاست.

اما رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک که مدعی است که مشاوران املاک پایین‌آوردنده قیمت معاملات می باشند، می‌گوید: تا زمان تثبیت نشدن نرخ ارز، بازار مسکن دچار فراز و نشیب‌ می‌شود و در سه ماه اول امسال، مسکن در رکود به سر خواهد برد.

قلی‌خسروی هم قبل از سال تازه و هم در آخرین اظهار نظر خود در سال جاری به رکود بازار مسکن اشاره کرده و تاکید دارد: با توجه به اعلام افزایش ۵۲ درصدی قیمت زمین کلنگی از سوی مرکز آمار ایران، باید تلاش شود امسال ساخت و ساز به تورم نرسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران نیز تاکید دارد که بازار مسکن امسال افزایش ناگهانی قیمت نخواهد داشت.

واحدی معتقد است: اکنون که رکود در بازار مسکن حاکم است و اگر رونقی رخ دهد پس از خرداد ماه خواهد بود.

به گفته وی با تحویل و تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر تا پایان سال، التهاب بازار مسکن در تهران و دیگر استان‌های کشور کنترل می‌شود.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.