گرانی بنزین موجب کاهش مصرف می‌شود؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 گرانی بنزین موجب کاهش مصرف می‌شود؟

گرانی بنزین موجب کاهش مصرف می‌شود؟

پرشین خودرو: معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی معتقد است: شاید افزایش قیمت بنزین در کوتاه‌مدت باعث کاهش مصرف شود، اما در بلند‌مدت این مصرف به حالت قبلی خود بر می‌گردد مگر این‌که زیرساخت‌های مناسب در این باره اجرا شود.

به گزارش ممتازنیوز، جلیل سالاری با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های انرژی از بامداد جمعه گفت: بهتر است زیرساخت‌ این بخش نیز فراهم شود، چرا که عمده‌ی مصرف مربوط به حمل‌ونقل عمومی و سواری‌ها است.
وی افزود: شیب افزایش حامل‌های انرژی از چندسال گذشته از پنج درصد آغاز شده است و تا همین سال گذشته که به حدود ۶۸ درصد رسید ادامه داشته است، اما افزایش قیمت در هر مقطعی تنها در کوتاه مدت منجر به کاهش مصرف می‌شود.
سالاری با اشاره به اینکه باید برای مصرف سوخت فرهنگ‌سازی و بهینه سازی شود،‌ افزود: فرهنگ سازی مصرف سوخت باعث جلوگیری از قاچاق و خرید و فروش‌های غیر قانونی می‌شود.
معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که هدف از هدفمندی حامل‌های سوخت، جلوگیری از قاچاق بوده گفت: برای حامل‌های انرژی همسنگ نیز باید تدابیری اندیشیده شود.
به گفته وی قیمت گازوئیل و نفت سفید به گونه‌ای به یکدیگر نزدیک است که می‌توانند جایگزین شوند، چرا که کاربرد آنها چندگانه است بنابراین می‌تواند تاثیر مثبتی در قاچاق داشته باشد.
سالاری با بیان این‌که می‌توان تمهیدات لازمی برای این حامل‌های انرژی در نظر گرفت، گفت: باید این حامل‌ها نیز با قیمت‌های جهانی هماهنگ شود و هم‌چنین بتوان در بخش فروش این حامل‌ها مدیریت کرد.
معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به سه نرخی بودن بنزین در حال حاضر گفت: پیش‌تر نیز بنزین با نرخ‌های ۱۰۰، ۴۰۰ و ۷۰۰ تومانی عرضه می‌شد که همین امر زمینه‌ی ایجاد تخلفات را افزایش داده بود و اکنون نیز بنزین با قیمت‌های ۴۰۰،‌۷۰۰ و ۱۰۰۰ تومان عرضه می‌شود که باید مراقب سودجویی ها بود.
وی با اشاره به این‌که در مجموع سهمیه‌بندی بنزین یکی از عوامل افزایش دهنده‌ی این خرید و فروش‌ها است، گفت: اگر بخواهیم سهم هر کدام از حامل‌ها چه در فروش چه در نحوه‌ی تسویه حساب مالی و چه در نحوه‌ی مابه‌التفاوت قیمت‌ها را محاسبه کنیم، اما برای بهبود وضعیت نیازمند فراهم شدن امکانات لازم چه از لحاظ سخت افزاری وچه نرم‌افزاری هستیم.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.