گرانی مردم را آزار می‌دهد/ انتقاد از بد اخلاقی و بی‌حجابی در جامعه

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در درس خارج فقه خود با اشاره به اینکه نباید به گونه ای شود که معروف، منکر، و منکر معروف شود بیان کرد: تکلیف و وظیفه علما در این باره بسیار سنگین و مهمّ است اما متأسفانه برخی از مبلغان و خطباء جمعه بسیاری از مطالب را نمی‌گویند و اگر همه در منبرها بگویند که مثلاً فلان کار درست نیست، نباید اهل معاصی را تشویق کرد و به آنها از بیت المال جایزه داد، و یا در شهر قم نباید این وضعیت باشد، کم کم این معصیت‌ها از بین می‌رود و به هر صورت جامعه روحانیت که خود را وابسته به آقا ولیعصر(عج) معرفی می‌کند باید بداند که انتظارات از آنها زیاد است و باید این انتظارات را برآورده کنند.

ابراز تاسف از اختلاط زن و مرد

وی با ابراز تاسف از رواج اختلاط زن و مرد، تصریح کرد: در همه جا حتی تلویزیون هم این مسائل را نشان می‌دهند پس غیرت اسلامی و حیا کجا رفته است؟

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر در مقابل این منکرات چیزی نگوییم روز قیامت مسئولیم و مؤاخذه می‌شویم و همین که انسان بگوید که فلان چیز حرام است و گناه است، ثواب زیادی دارد.

وضع بد اخلاقی و بی حجابی مردم متدین را ناراحت کرده است

وی با تاکید بر اینکه وضع بد اخلاقی و بی‌عفتی و بدحجابی، مردم متدین را ناراحت کرده است، یادآور شد: گرانی و اقتصاد ناسالم مردم را آزار می‌دهد، مراجع به مسئولان تذکّر دهند.

آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: مردم ما انسان‌های شریف و وفادار به اسلام و آرمان‌های ارزشی انقلاب هستند، قدر این مردم را بدانید و برای رضای خداوند به داد آنها برسید.

وی با بیان این که تحصیلات حوزوی، تعطیل‌بردار نیست، گفت: جهل ‌زدایی مقتضای فطرت بشر است و تعطیلی جهل‌ زدایی خلاف این فطرت است.

این مرجع تقلید شیعیان، توجه افراد به زیاد کردن علم و معرفت را ضروری دانست و گفت: بعضی اوقات برای بنده کتاب‌هایی می‌آورند و با این‌ که نمی‌توانم همه را بخوانم ولی کنار می‌گذارم به امید اینکه بتوانم روزی آنها را بخوانم و مطلب تازه‌ای فرا بگیرم.

امروز وظایف بزرگی متوجه علما است

وی با بیان اینکه ما تعطیلی نداریم و امروز نیز وظایف بزرگی متوجه علما و حوزه‌های علمیه است، خطاب به حوزویان گفت: شما این همه شبهات، و فِرَق مختلفی که تبلیغ می‌کنند را ملاحظه کنید، باید همه اینها را جواب داد، باید جلوی این ضلالت‌ها و اضلال‌ها ایستاد و مردم را حفظ کرد.

آیت الله صافی، روایات موجود در فضیلت علمایی که در آخر الزمان دین مردم را حفظ می‌کنند را بسیار زیاد دانست و تاکید کرد:‌ در روایتی آمده است که اگر چنین علمایی نباشند تا دین مردم را حفظ کنند و به شبهات پاسخ دهند، همه مردم از دین خداوند خارج می‌شوند هم اکنون ما در چنین شرایطی هستیم، این‌طور نیست که بگوییم سه چهار ساعت صبح و سه چهار ساعت بعدازظهر درس بخوانیم، بلکه باید علی الدوام در مقام تحصیل علم و جهل‌زدایی باشیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: این افتخار بزرگی برای کسانی است که درس می‌خوانند و برای خدمت به اسلام و امام زمان(ع) تحصیل علم می‌کنند، در اوضاع آخر الزمان، حفظ دین بسیار سخت می‌شود و دین ‌داری مشکل است و الان دنیا بین دو قطب قرار گرفته است؛ یکی همین قطبی که می‌گویند به اصطلاح جامعه مدنی که در اصل جامعه مدنی هم نیست و دیگری قطب انبیاء و ایمان به عالم غیب و قرآن مجید و وحی.

وی ادامه داد: بسیاری در اروپا و آمریکا می‌گویند که باید تشکیلات مدنی باشد و برنامه‌هایی که انبیاء برای مردم معین کرده‌‌اند را قبول ندارند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.