گرانی و تعرفه غیرواقعی تعادل دخل و خرج پزشکان را بر هم زده

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

به گفته رئیس انجمن جراحان دست ایران، گرانی موجود و تعرفه‌های غیر واقعی، تعادل در دخل و خرج جامعه پزشکی را بر هم زده است.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از روابط عمومی نظام پزشکی، دکتر عزت‌اله تبریزیان با اشاره iبه افزایش iبها‌های ناشی از تورم و رشد قیمت ارز، گفت: متأسفانه قیمت اکثر لوازم و تجهیزات مصرفی مورد استفاده در جراحی‌ها روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند و ما نمی‌توانیم جوابگوی بیماران باشیم.

عضو هیأت مدیره انجمن جراحان پلاستیک افزود: اکثر پروتزهای مورد استفاده در اعمال جراحی بسیارزیبایی بیمه نمی باشند و قیمت آنها افزایش شدیدی در چند ماهه اخیر داشته است.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه iبه رشد کلیه iبها‌ها در جامعه، جامعه پزشکی هم نمی‌داند چقدر باید از بیمار دریافت کند که هم بیمار دچار مشکل نشود و هم خود پزشک بتواند iبها‌های انجام شده را پوشش بدهد.

دکتر تبریزان اضافه نمود: پزشکی که در سن بالای ۴۰ سالگی وارد عرصه کار و فعالیت اقتصادی می‌شود چگونه باید زندگی خود را بگذارند. شاید باورتان نشود که عده بسیاری از پزشکانی که من می‌شناسم اجاره نشین می باشند و ماهیانه باید مبالغ هنگفتی برای باز پرداخت وام مسکن، وام اشتغالزایی و … بپردازند.

وی اظهار نمود: در حال حاضر بسیاری از پزشکان با تعرفه موجود توانایی ایجاد تعادل در دخل و خرج خود را ندارند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.