گران‌ترین خودروی سال به ایران آمد

۱۹م دیماه ،

گران‌ترین خودروی سال به ایران آمد

Bookmark and Share

با وجود گذشت دو ماه از ممنوعیت ورود خودروهای لوکس به ایران، آمار گمرک ایران نشان می‌دهد در آبان و آذر قبل ۱۸۳ خودرو با‌ارزش بالای صد هزار دلار به کشور وارد شده است. از جمله خودروهای وارداتی یک دستگاه مرسدس بنز SL500 است که با‌ارزش ۳۲۰ هزار و ۶۰۴ دلار گران‌ترین ماشینی است که در سال جاری به کشور وارد شده است.

علی پاکزاد در مقاله‌ای در سایت خبرآنلاین از رونق واردات خودروهای لوکس در ایران خبر داده و می‌نویسد در ۹ ماهه اول امسال ۴۷۳ دستگاه خودروی لوکس بالای ۱۰۰ هزار دلار به کشور وارد شده است. از خودروهایی که در دوماه قبل به ایران آمده  ۱۵۰ دستگاه با ارز ۱۲۲۶ تومانی و ۳۳ دستگاه با ارز مبادلاتی حدود ۲۴۵۰ تا ۲۴۶۰ تومانی به کشور وارد شده‌ است. 

نگاهی به ترکیب قیمت خودروهای وارداتی نشان می‌دهد، در فصل پاییز و همزمان با تغییر و تحولات ارزی و تلاش دولت برای جلوگیری از واردات کالاهای غیر ضروری وارد کنندگان خودرو به سمت واردات خودرواهی لوکس‌تر روی آورده‌اند.

متوسط قیمت خودروهای وارداتی در سه ماهه فصل پاییز در مقایسه با نیمه اول سال جاری با ۳۰ درصد افزایش از حدود۲۱ هزار دلار به ۳۰ هزار دلار رسیده است که نشان می‌دهد به محض محدود شدن تخصیص ارز به واردات خودرو، واردکنندگان به سمت واردات خودروهای لوکس رو آوردند که سود بالاتری دارند و با افزایش قیمت توان خریداران آن‌ها چندان کاهش نمی‌یابد. 

گران‌ترین خودروی سال به ایران آمد

در ترکیب میهمانان تازه باشگاه ۱۰۰ هزار دلاری‌ها در آبان ماه، ۷۳ دستگاه مرسدس بنز، ۷۰ دستگاه پورشه و ۴۰ دستگاه مازراتی به چشم می‌خورد. با احتساب این خودرو‌ها سر جمع ارز ۴۷۳ دستگاه خودروی با قیمت بالای ۱۰۰ هزار دلاری که وارداتشان در گمرک به ثبت رسیده به ۶۷ میلیون دلار می‌رسد که معادل ۹. ۶ ارزش کل واردات خودرو سواری در ۹ ماه منتهی به آذرماه سال جاری است.

باید دید با اعمال ممنوعیت اعلام شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سه ماهه پایانی سال آیا بازهم شاهد واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع خواهیم بود؟

برچسب ها : واردات خودرو | مرسدس بنز | ممنوعیت واردت | بازار خودروی ایران | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۱/۰۹
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.