گران‌قیمت‌ترین کالاهای وارداتی به ایران

۱۰م دیماه ،

در هفت ماهه سال جاری تنها ۰.۰۷ کیلوگرم الماس غیرصنعتی به ارزش ۵۰ هزار و ۶۸۷ دلار وارد کشور شد. پلاتین به کشور نیمه ساخته نیز یکی دیگر از گران‌قیمت‌ترین کالاهای وارداتی به کشور در سال جاری بوده است. به طوری که در هفت ماهه امسال فقط سه کیلوگرم از این کالا به ارزش ۳۱۰ هزار و ۹۵۱ دلار وارد کشور شد.

ممتازنیوز: تازه‌ترین آمار گمرک ایران حاکی از آن است که الماس غیرصنعتی گران‌قیمت‌ترین کالای وارداتی به کشور در هفت ماهه سال بوده است. 

براین اساس در هفت ماهه سال جاری تنها ۰.۰۷ کیلوگرم الماس غیرصنعتی به ارزش ۵۰ هزار و ۶۸۷ دلار وارد کشور شد. پلاتین به کشور نیمه ساخته نیز یکی دیگر از گران‌قیمت‌ترین کالاهای وارداتی به کشور در سال جاری بوده است. به طوری که در هفت ماهه امسال فقط سه کیلوگرم از این کالا به ارزش ۳۱۰ هزار و ۹۵۱ دلار وارد کشور شد. 

انسولین و املاح آن، اسپرم گاوی و کاتالیزورهای به شکل تور یا شبکه از پلاتین نیز از دیگر کالاهای گران‌قیمت وارداتی به کشور محسوب می‌شوند. در هفت ماهه امسال ۱۴۹ کیلوگرم انسولین و املاح آن به ارزش ۱۱ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۴۸۰ دلار، ۴۰۰ کیلوگرم اسپرم گاوی به ارزش چهار میلیون و ۳۳۲ هزار و ۵۹۱ دلار و ۸۳ کیلوگرم کاتالیزورها به شکل تور یا شبکه از پلاتین به ارزش سه میلیون و ۱۵۵ هزار و ۵۹۰ دلار وارد کشور شد. 

به گزارش ایسنا،از دیگر کالاهای گران‌قیمت وارداتی به کشور می‌توان به محصولاتی مانند محصولات حیوانی غیرخوراکی، دا روهای هورمون‌دار فاقد آنتی‌ بیوتیک دارای انسولین که تولید داخلی ندارند، دستگاه‌های کمک شنوایی دسته‌ جمعی برای آموزش کر و لال‌ها، لنز داخل چشمی، شتاب‌دهنده‌های ذرات، ساعت مچی غیربرقی، پارچه‌های تار و پودباف سفید شده یا نشده، دستگاه‌های محرک ماهیچه قلب و زیورآلات یا جواهرآلات و اجزا آن‌ها از نقره اشاره کرد.


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.