گران ترین مغازه های تهران کجاست؟

شاید بتوان گفت هم اکنون گران ترین متراژ مغازه بعد از پاساژ سروستان مربوط به مغازه های پاساژ تازه تاسیس طلافروشان در خیابان ۱۵ خرداد است که هر مغازه این پاساژ تازه تاسیس با قیمت متری ۵۵۰ میلیون تومان یا متری ۰.۵ میلیارد تومان معامله می شود

ممتازنیوز : در حال حاضر املاک تجاری در تهران با قیمت های مختلفی معامله می شود اما شاید بتوان گفت هم اکنون گران ترین متراژ مغازه مربوط به مغازه های پاساژ تازه تاسیس طلافروشان در خیابان ۱۵ خرداد است که هر مغازه این پاساژ تازه تاسیس با قیمت متری ۵۵۰ میلیون تومان یا متری ۰.۵ میلیارد تومان معامله می شود. تا چندماه گذشته به علت قیمت بالای این مغازه ها کسی حاضر به خرید این مغازه ها نبود و این مغازه ها بیشتر در رهن و اجاره بود. اما بعد از گذشت چند ماه نه تنها صاحب ملک قیمت را کاهش نداده است بلکه به گفته انوشا، مشاور املاک تجاری منطقه بازار، برای شکسته نشدن قیمت ها در منطقه برخی افراد اقدام به خرید این املاک تجاری کرده اند.

بازار بزرگ تهران که هنوز هم از اصلی ترین مراکز خرید تهران و شهرستان هاست از یادگارهای زمان فتحعلی شاه قاجار است. این بازار، مجموعه ای از دالان ها و کوچه های تو در تو با ردیف دکان ها و راسته مغازه هایی است که گویی تمامی ندارند و همین معماری سنتی و جالب، از جمله موارد تمایز این بازار با سایر بازارهای کشور است.

از معماری خاص و ارزان تر بودن قیمت بعضی از اجناس نسبت به پاساژهای بالای شهر که بگذریم، قیمت های نجومی و سرسام آور بعضی از مغازه ها در این منطقه شگفت آور است. هرچند که قیمت نجومی مغازه های بازار بی علت نیست و بسته به موقعیت مغازه متفاوت است اما این ازدحام این منطقه است که قیمت املاک تجاری و مغازه ها در این منطقه را افزایش داده است. هم اکنون در بازار تهران هر متر مغازه بسته به نوع موقعیتش از متری ۱۰ میلیون تا متری ۱۰۰ میلیون تومان معامله می شود.

شاید بتوان گفت هم اکنون گران ترین متراژ مغازه بعد از پاساژ سروستان مربوط به مغازه های پاساژ تازه تاسیس طلافروشان در خیابان ۱۵ خرداد است که هر مغازه این پاساژ تازه تاسیس با قیمت متری ۵۵۰ میلیون تومان یا متری ۰.۵ میلیارد تومان معامله می شود. هرچند که گفته می شود تاکنون به علت قیمت بسیار بالای این مغازه ها کسی حاضر به خرید نشده است و مغازه ها اکثرا در اجاره اشخاص هستند.

شنیده شده قیمت پیش فروشی که برای مغازه های این پاساژ در نظر گرفته شده بود متری ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که ظاهرا بعد از تحویل صاحب پاساژ قیمت فروش مغازه ها را متری ۰.۵ میلیارد تومان تعیین کرده است!

انوشا در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز یادآور شد که قیمت مغازه در بازار بزرگ تهران متفاوت است و قیمت ها در بازار شرایط خاص خودشان را دارند. به طور مثال در بهترین جای بازار طلافروشان مغازه ای هست که هر مترش ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه قیمت مغازه ها در بازار با توجه به نوع موقعیت مکانی آنها تعیین می شود، دیده شده است که مثلا یک مغازه کوچک ۱متری که در محل پرازدحام و پر رفت و آمدی قرار دارد، ۱میلیارد تومان قیمت دارد و معامله می شود. در واقع هم اکنون مغازه ۱ متری در بازار هست که تنها به علت موقعیتش ارزشی برابر ۱ میلیارد تومان پیدا کرده است.

وی همچنین در گفتگو با افکارنیوز افزود: قیمت املاک تجاری در منطقه بازار تغییری نداشته است ولی به علت نبود یا کاهش کار، در حال حاضر مغازه ای خرید و فروش نمی شود ولی در عوض نرخ اجاره بها بسیار وحشتناک است به طوریکه هم اکنون در سبزه میدان، مستاجر برای اجاره یک مغازه ۳۰ متری، باید ماهی ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان پرداخت کند.

 افکارنیوز

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۷۸ نفر   |   تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲ شهریور
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , گران ترین مغازه های تهران


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.