گران شدن تعرفه اینترنت ضررهای بزرگ اقتصادی به همراه دارد

۹ م دیماه ، موبنا- رییس شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور گفت: چنانچه افزایش ۵۰ درصدی هزینه اینترنت در کشور محقق شود، بسیاری از شرکت‌های بخش خصوصی در آستانه ضررهای بزرگ اقتصادی قرار خواهند گرفت.

آزاده داننده تأکید کرد: اگر تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه را به بخش خصوصی فعال واگذار کنند، راهکاری منطقی و معقول در کشور پیاده‌سازی خواهد شد.

وی بیان کرد: رتبه ایران در شاخص سهولت کسب و کار در میان کشورهای منطقه، ۲۰ و در سطح جهان ۱۴۵ است و از نظر صادرات محصولات فناوری ارتباطات و اطلاعات نیز در میان کشورهای منطقه رتبه ۱۲ را داشته و در سطح جهانی در این خصوص آماری وجود ندارد اما بر اساس برنامه پنجم توسعه باید معادل ۲ درصد باشد.

رییس شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نقش بخش خصوصی را در این خصوص، شناسایی سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، تشکیل کنسرسیوم‌ها و ساماندهی برنامه‌ها دانست و گفت: اراده بخش خصوصی در این خصوص به تنهایی کفایت نمی‌کند و به حمایت دولت نیاز دارد.

وی تشکیل نشدن کمیسیون تنظیم مقررات بخش خصوصی را مشکل بزرگی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور خواند و تأکید کرد: این امر مسایلی را به همراه دارد که هزینه و نیروی بسیاری برای برطرف کردن آن ها لازم است.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.