گران شدن تعرف مکالمات تلفن ثابت در ۲ مرحله!

معاون وزیر ارتباطات از افزایش تعرفه تلفن ثابت در ۲ مرحله برای مشترکان خبرداد و گفت: نرخ مکالمات تلفنی برای کل کشور به ازای هر دقیقه ۵ ریال افزایش یافته و در مرحله دوم نیز این نرخ به ازای هر دقیقه ۶ ریال برای استانهایی که طرح یکسان سازی کد داشته اند، افزایش می یابد.
محمد کرم پور در گفتگو با مهر با بیان اینکه تغییر نرخ های تلفن ثابت در دو مرحله در کشور در حال انجام است، اظهار داشت: مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۹۱ نرخ مکالمه با تلفن ثابت به ازای هر دقیقه ۵ ریال در کل کشور افزایش یافته است و به مرور نیز در استانهایی که طرح یکسان سازی کدهای شهرستانها به اجرا درمی آید مبلغ ۶ ریال دیگر نیز به ازای هر دقیقه مکالمه به تعرفه مکالمات تلفن ثابت افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح یکسان سازی کدهای استانی طرح بسیار بزرگ و ارزشمندی در کشور است که هزینه های مردم را کاهش و مشکلات شماره گیری درون شهری را رفع خواهد کرد، اضافه کرد: یکسان سازی کدهای استانی به تدریج در تمامی استانها اجرایی می شود و در هر استانی که این طرح به اجرا درآمد هزینه تلفن ثابت به ازای هردقیقه ۶ ریال افزایش خواهد یافت.

کرم پور با اشاره به یکسان سازی کدهای استانی در تهران و البرز تصریح کرد: در حال حاضر و با هم کدی شهرهای این دو استان نرخ مکالمات در این استانها تعدیل شده است چرا که مکالمه در سطح این استانها با مرکز استان یکسان شده است و این افزایش ۶ ریال به ازای هر دقیقه به مردم تحمیل نشده و در ترافیک ارتباطات توزیع می شود.

وی این افزایش نرخ را به دلیل تامین هزینه طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی عنوان کرد و گفت: در حقیقت مشترکان با این ۶ ریال افزایش تغییر چندانی در قبوض خود نخواهند داشت و بیشتر تعادل نرخ صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر ارتباطات مرحله دوم طرح افزایش قیمت مکالمات تلفن ثابت را مربوط به کل کشور دانست و ادامه داد: تلفن ثابت در کشور به طور کل زیان ده بوده و طی سالهای اخیر درخواستهای مکرری برای افزایش این نرخ وجود داشته به این دلیل که تلفن ثابت حتی تامین هزینه نگهداری آن را هم نمی کند؛ براین اساس مقرر شد که مقداری نرخ آن را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه ایران در نرخ مکالمات تلفن ثابت در دنیا از آخر در رتبه دوم قرار دارد و این نشان می دهد که این نوع تلفن در کشور ما بسیار ارزان است، خاطرنشان کرد: برای آنکه تا حدودی این مشکل را حل کنیم نرخ هر دقیقه تلفن را از هر پالسی که ۱۲۰ ثانیه بود به ۱۰۵ ثانیه تغییر دادیم که به طور مثال می توان گفت اگر یک پالس در گذشته ۲ دقیقه و ۶ دهم محسوب می شد هم اکنون ۲ دقیقه محسوب می شود و به طور کل می توان گفت چیزی حدود ۴٫۸ ریال به هر دقیقه اضافه شد.

کرم پور افزود: تغییر نرخ مکالمات به حدی ناچیز است که اتفاقی در سبد خانوار حادث نخواهد شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال مهر که این تغییر ناچیز همچنان برای کاربران تلفن ثابت رقم بالایی است و مخابرات نیز چندین میلیارد تومان از این بابت افزایش درآمد خواهد داشت، گفت: به طور کل درآمد متوسط هر خط تلفن ثابت برای مخابرات ماهانه ۷ هزار تومان است و این ۵ ریال و ۶ ریال روی هم اثری در سبد خانوار نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: افزایش نرخ ۶ ریالی به تدریج در استانهایی که طرح یکسان سازی اجرایی می شود اعمال خواهد شد و افزایش نرخ ۵ ریالی نیز از زمان تصویب مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در قبوض تمامی مشترکان اعمال شده است.

به گزارش مهر، بالغ بر ۲۵ میلیون خط تلفن ثابت در کشور وجود دارد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.