گران شدن خودرو تا عادی شدن میزان تولید

۱۲م آذر ،

گران شدن خودرو تا عادی شدن میزان تولید

در شرایط کنونی به منظور مدیریت بازار خودرو کشور ،باید قیمت خودرو افزایش یابد تا تیراژ تولید خودرو به وضعیت عادی قبل بازگردد.

به نقل از افکار، حسین گروسی ضمن اشاره به افزایش قیمت تمام شده تولید خودرو در کشور افزود: هم اکنون کاهش تولید خودرو، اختلاف قیمت بسیاری را در بازار خودرو کشور ایجاد نموده به طوری که این امر سبب رونق دلال بازی در بازار خودرو شده است.
وی راهکار رفع دلال بازی در بازار خودرو کشور را افزایش تولید خودرو دانست و افزود: در صورتی که تولید خودرو افزایش نیابد مشکلات بازار خودرو همچنان ادامه خواهد یافت.
وی گفت: به منظور کوتاه نمودن دست واسطه ها و دلالان از بازار خودرو و کسب سود حاصل از تولید توسط خودروسازان، در مقطع کنونی باید قیمت خودرو افزایش یابد اما مطمئنا در دراز مدت، افزایش قیمت به نفع بازار خودرو کشور نخواهد بود و با رفع مشکلات موجود باید قیمت خودرو نیز کاهش یابد.
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که تیراژ تولید خودرو افزایش یابد قطعا بازار عرضه و تقاضا خودرو مناسب و متعادل شده و به طوری که با ادامه تولید و کاهش تقاضا به تدریج قیمت خودرو نیز در بازار کاهش خواهد یافت.
وی در ادامه عمده ترین مانع تولید خودروسازان را مشکلات داخلی ذکر کرد و افزود: باید قیمت خودرو افزایش یابد تا روند تولید خودرو بهبود یافته و اختلاف قیمت موجود در بازار از بین برود.
نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی در ادامه به لزوم حمایت دولت از خودروسازان پرداخت و گفت: متاسفانه وعده ای که دولت در خصوص حمایت از خودروسازان و ارائه تسهیلات به این بخش داده بود تاکنون عملی نشده است در حالی که در همین شرایط برای واردات خودرو هزینه بسیاری صورت گرفته است به طوری که در شش ماهه اول امسال، حدود هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه خودرو لوکس وارد کشور شد. در شرایطی که این میزان هزینه در خصوص واردات، در وضعیت کنونی می توانست کمکی موثری به خودروسازان داخلی باشد.
گروسی همچنین ضمن اشاره به وضعیت نامناسب نقدینگی در شرکتهای خودروساز به طرح در خواست افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان پرداخت و گفت: در صورتی که قیمت خودرو افزایش نیابد روند کاهش تولید ادامه یافته و این مسئله سبب سبب حضور جدی تر دلالان و واسطه ها به بازار خودرو و اختلاف و نوسان در بازار خودرو خواهد شد.
وی گفت: قطعا در وضعیت کنونی بازار خودرو، نه تولیدکننده و نه مصرف کننده سودی کسب نخواهند کرد و این سود تنها به جیب دلالان خواهد رفت.
وی همچنین ارتقاء کیفی خودروها را همزمان با افزایش قیمت در این بخش لازم و ضروری دانست و گفت: در قانون ارتقای کیفیت، توجه به کیفیت خودروهای داخلی مورد تاکید قرار گرفته است در حالی که تاکنون در این زمینه اقدامات شفافی صورت نگرفته است.
وی در ادامه با توجه آمادگی قطعه سازان در تولید قطعات مورد نیاز خودروسازان یاد آورشد: در حال حاضر اغلب قطعه سازان داخلی امکان تولید قطعات خودرویی را دارند اما به جهت اینکه خودروسازان توانایی پرداخت مطالبات آنان را ندارند، قطعه سازان نیز در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.

یکشنبه ۱۲ آذر   ۱۵:۵۳

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.