گرایش به اسلام در غرب افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ‘ محمد شهبازیان ‘ عصرچهارشنبه در همایش تقابل صهیونیسم مسیحی با منجی آخرالزمان در محل مسجد ابوالفضل العباس (ع) دزفول افزود: بنا به آمار منتشر شده از سوی واتیکان، در سال ۲۰۱۲ سه میلیون نفر از مردم کشورهای اسکاندیناوی با وجود سکولار بودن به دین اسلام گرویده اند.

وی تصریح کرد: به رغم اقدامات اسلام هراسانه غرب، قرآن عنوان پر فروش ترین کتاب دانمارک را در سال های گذشته به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به موضوع آخر الزمان گفت: در آمریکا موضوع آخرالزمان بصورت آکادمیک دنبال می شود و بیش از ۵۰ دانشگاه شیعه شناسی در دنیا وجود دارد که کار مطالعه در خصوص مذهب شیعه و شناخت موعود شیعیان را برعهده دارند.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: موعود هم در ادیان ابراهیمی و هم شرقی آمده ولی غربی ها بیشتر به مهدویت توجه نشان داده اند که این نشان از اهمیت مهدویت در مسایل دنیا از دیدگاه آنها دارد.

وی گفت: واشنگتن پست در یکی از تحلیل های خود آورده است که تا زمانی که روح خمینی و انقلاب اسلامی در خاورمیانه وجود دارد امکان تسلط آمریکا بر خاورمیانه وجود ندارد.

حجت الاسلام شهبازیان افزود: وسعت اقدامات غربی ها در خصوص مهدویت به گونه ای است که نگاه غرب به انرژی هسته ای ایران سیاسی نیست بلکه دینی است و این موضوع را به آخرالزمان ربط می دهند.

پژوهشگر مرکز مهدویت قم ، برخی ها ، جورج بوش رییس جمهوری پیشین آمریکا را مذهبی ترین رییس جمهورهای این کشور می دانستند بطوریکه این رییس جمهوری دلیل خود برای حمله به خاورمیانه را احیای دین خدا عنوان کرده بود و از این طریق و با نقاب دین ، درصدد تصاحب منابع خاورمیانه برآمد.

حجت الاسلام شهبازیان در پایان به اهمیت موضوع مهدویت اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید کارها و برنامه ریزهای زیادی صورت گیرد و مهدویت شیعی فراگیر شود.

در این آیین کلیپی از تبلیغ دین مسیح برای کودکان آمریکایی توسط رسانه های غرب، به نمایش گذاشته شد و حجت الاسلام شهبازیان به تحلیل محتوای آن پرداخت.

۲۷۹/۵۳۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۵۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.