گردخاک در تهران

۲۶اردیبهشت،
ممتاز نیوز : روزهای سالم پایتخت تمام شد، تهران از شرایط سالم عبور کرد و ریز ذرات هوا به شرایط حساس رسید. در پنجاه و ششمین روز از سال ۹۲ و با وجود باران‌های مداوم در شب و روز اخیر باز هم تهرانی‌ها از شر گرد و خاک در امان نیستند، گرد و خاکی که از نیمه غربی و جنوبی کشور می‌آید و مدت‌های مدید است که غرب نشینان را به سرفه انداخته است. هفته قبل بود که به سبب هجوم ریزگرد‌ها در بوشهر، پروازهای فرودگاه این شهر لغو شد ریزگردهای عربی که بیشتر از عراق وارد کشور می‌شوند شهروندان غرب و جنوب غرب نشین کشور را فرسوده کرده است، ۱۳ استان کشور تحت تاثیراین ریزذراتند، آنقدر که ریزگردها به تهران هم رسیدند و حالا که پایتخت هم خاکستری می‌شود، مسوولان بیشتر به این جریان توجه می‌کنند؛ تابوده چنین بوده.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از اعتماد ؛ اما عضو فراکسیون محیط زیست معتقد است همه ۲۵ استان کشور با این مساله درگیرند و تنها به استان‌های جنوبی و غربی محدود نمی‌شود، پیرموذن پیش از این، از اعتبار ۱۵ میلیاردی که سازمان محیط زیست برای احیای تالاب‌ها درنظر گرفته بود سخن گفت و همچنین از اختصاص ردیف بودجه‌یی مستقل برای پدیده گرد و غبار توسط فراکسیون. نمودارهای مرکز کنترل کیفیت هوای تهران خبر از افزایش ریزگردها از ۸۶ به ۱۱۰ می‌دهد، عددی که عبور از شرایط سالم و ورود به شرایط حساس را خبر می‌دهد. این مرکز همچنین از ناسالم بودن هوا در ایستگاه‌های پارک شکوفه، شهرداری منطقه ۱۵ و شهرک چشمه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون خبر می‌دهد.

افزایش احتمال علائم تنفسی در اشخاص حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در اشخاص مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و اشخاص مسن از جمله علائم شرایط حساس است که این مرکز با پیشنهاد به بیماری‎های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان آنها را از فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز بر حذر می‌دارد. دیروز سومین روز هوای ناسالم برای تهران بود، ۲۸ و ۳۱ فروردین هم هوای شهر از سلامت برخوردار نبود. مناطقی از تهران می باشند که از شرایط حساس هم قبل‌اند و به ناسالم رسیده‌اند. مناطقی از جمله شهرداری منطقه ۱۵، شهرک چشمه منطقه ۲۲، پارک شکوفه منطقه ۱۴، پاسداران منطقه ۳، سوهانک و دانشگاه علم و‌صنعت منطقه ۴ و امیرآباد در منطقه ۶ از مناطق آلوده شهر به شمار می‌آیند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.