گردشگری سلامت در ایران، ۱۰ درصد افزایش می یابد

رییس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان های دانشگاهی باید ۱۰ درصد از ظرفیت خود را به بحث گردشگری سلامت اختصاص دهند

گردشگری سلامت در ایران، 10 درصد افزایش می یابدبه گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا (داناخبر) دکتر حسن راشکی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: گردشگری سلامت یک صنعت محسوب می شود که از ۱۰ سال گذشته در بین کشورهای در حال توسعه رشد یافته است.

وی با بیان اینکه مالزی، ترکیه و هند کشورهای پیشرو در این صنعت هستند، اظهار داشت: ایران نیز دارای پتانسیل های زیادی در زمینه گردشگری سلامت است و نیروهای توانمند و متخصصی در این زمینه دارد.

راشکی تصریح کرد: زیرساخت های مناسب برای اینکه ایران بتواند در صنعت گردشگری سلامت دنیا جایگاه ویژه ای داشته باشد، وجود دارد.

بر اساس خبر ایرنا، رییس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برگزاری کنفرانس های بین المللی در زمینه گردشکری سلامت می تواند پتانسیل های ایران را به دنیا بشناساند، ادامه داد: به طور مثال روزانه یک هزار نفر از شهر مرزی بیله سوار از کشور جمهوری آذربایجان به ایران سفر کرده و خدمات سلامت دریافت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید برنامه ریزی کنیم تا بیماران خارجی وارد سیستم درمانی کشور شوند و حتی بتوانیم خدمات پس از درمان را نیز برای آنها ارایه دهیم.

راشکی به وجود حدود ۸۰۰ بیمارستان دولتی و ۲۰۰ بیمارستان خصوصی در کشور اشاره کرد و گفت: شهرهایی از جمله تبریز، ارومیه، زاهدان، اهواز و مشهد مقدس در بحث گردشگری سلامت می توانند موفق عمل کنند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.