گردش اقتصادی داروخانه با بهره های بانکی همخوانی ندارد

فروردین ۱۴۰۳

رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه مارژین دارو حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد است گفت: با این مارژین ها و با توجه به بهره ۲۸ درصدی وام های بانکی داروخانه ها هرچه کسب می کنند باید به بانک ها بدهند.

دکتر جلیل سعید لو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه مارژین داروها باید افزایش پیدا کند بیان داشت: مشکلات اقتصادی داروخانه ها قرض است و وضعیت اقتصادی آنها پاسخگوی تعهداتشان نیست لذا بانکها باید وام با بهره پایین به داروخانه ها برای گردش اقتصادی آنها بدهند.

وی افزود: با تغییر نرخ ارز مرجع به مبادله ای فشارها بروی صنعت دارویی بیشتر شد و با توجه به اینکه انتهای هر درمان به داروخانه منتهی می شود مسئولان باید توجه بیشتری به وضعیت داروخانه ها نشان دهند.

رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه ۱۰ هزار داروخانه در سراسر کشور فعالیت می کنند اذعان داشت: معضلات داروخانه ها باید جدی گرفته شود زیرا در جهت کاهش فشار مالی به بیماران مارژین دارو سیر نزولی داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: بیمه ها باید تقویت شوند و در جهت کاهش فشار مالی به بیماران نباید صنف داروساز متحمل ضرر و زیان شوند./ ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.