گردش مالی حوزهICT دو برابر شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد پرشتاب بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور، از دو برابر شدن گردش مالی این حوزه در مدت دو سال گذشته خبر داد.
‘ رضا تقی پور ‘ در دومین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزود: گردش مالی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۸ هزار و یک صد میلیارد تومان در سال ۱۳۸۸ به ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۰ رسید.
وی افزود: با توجه به رشد شتابان بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای همه شرکت های داخلی و متخصصان این حوزه زمینه کار و اشتغال فراهم شده است.
تقی پور بااشاره به تکلیف این وزارتخانه برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات تاپایان برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور گفت: طراحی شبکه ملی اطلاعات به سرعت پیش رفته و قرار است این شبکه در سه فاز اجرا شود .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه این شبکه را در سه فاز اجرا خواهیم کرد،افزود: فاز اول آن شامل تفکیک شبکه ها تا پایان نیمه اول سال جاری به اتمام می رسد و فاز دوم این شبکه نیز که طی آن کل میزبانی ها به داخل منتقل می شود تا پایان سال باید به اتمام برسد.
به گزارش ایرنا به گفته ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فاز سوم و پایانی شبکه ملی اطلاعات ، مدیریت بومی شبکه در داخل کشور انجام می شود و بدین ترتیب به صورت تمام و کمال کشورمان از ورود نرم افزارهای خارجی بی نیاز خواهد شد.
وی افزود: در نمایشگاه جانبی این جشنواره ، چند پروژه اساسی از جمله پروژه سیستم عامل و جویشگر ملی رونمایی خواهد شد که گواه استقلال کشور در عرضه فناوری اطلاعات است .
وی تاکید کرد که این پروژه ها نتیجه تلاش بخش خصوصی کشور است و دولت فقط از این پروژه ها حمایت کرده است .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه خدمات الکترونیکی در کشور گفت: در عرصه تجارت الکترونیک واقتصاد الکترونیکی گامهای بلندی برداشته و قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه همه آحاد مردم صاحب پرونده الکترونیکی سلامت شوند .
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ خدمت دولتی بصورت الکترونیکی به مردم ارایه می شود و تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور باید ۷۰ درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی به مردم عرضه شود .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد شاخص بهره وری در حوزه فناوری اطلاعات گفت: شاخص بهره وری سرمایه در این حوزه ۳/۳۱ درصد ، شاخص بهره وری نیروی انسانی ۲۳ درصد و شاخص بهره وری کل عوامل تولید در این حوزه ۲۹ درصد است که نشان دهنده ظرفیت های این حوزه است .
دومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا) همزمان با ۲۷ اردیبهشت ماه ، روز جهانی ارتباطات ، در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.