گردش مالی هزار میلیاردی تومانی جعبه سیاه پرونده اختلاس

به گزارش خبرنگار مهر، قاضی سیدرضایی نماینده دادستان تهران در تشریح کیفرخواست آقای “ع- ج” معاون سابق شعبه مرکزی بانک ملی اظهار داشت: آقای “ع- ج” ۵۵ ساله آزاد با قرار وثیقه متهم به دریافت رشوه ۷۰ میلیون تومانی از آقای “د- س” می باشد. با توجه به مدارک موجود در پرونده برای وی تقاضای مجازات قانونی دارم.

سپس متهم با قرار گرفتن در جایگاه با رد اتهامش گفت: در تمام مراحل تحقیق حقیقت را گفتم و هیچگاه پولی را از آقای “د- س” یا نمایندگان نگرفتم. من بعد از ۲۵ سال سابقه کاری وارد شعبه مرکزی شدم که سرانجام با ۳۲ سال کار بازنشسته شده و حالا متهم به دریافت رشوه هستم. روش گزینش در شعبه مرکزی روش خاصی است و سوابق معاونان به طور کامل بررسی می‌شود.

وی افزود: در این چند سال مسئول ۵ دایره بودم و در امور جاری شعبه نیز فعالیت می‌کردم. آقای “د- س” از مشتریان خوش حساب بانک بود و در این مدت ۳ الی ۴ بار به اتاقم آمد که حضور وی به ۵ دقیقه نیز نمی‌رسید. ادعاهای وی درباره رفتن به دفتر کارش صحت ندارد و من هیچگاه به دفتر وی نرفتم. ما در شعبه مرکزی خزانه جداگانه داشتیم و همان طور که می‌دانید وضع نقدینگی خراب است و بانک مجبور است مشتریان خوش حساب خود را نگه دارد. طی سال ۸۵ تا دی ماه سال ۸۶ گردش مالی آقای “د- س” هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان بوده است. همچنین ۷ میلیارد تومان همیشه مانده حساب وی بوده است.

معاون سابق شعبه مرکزی بانک ملی ادامه داد: نماینده وی چک می‌آورد و من برای اینکه کار زودتر انجام شود آن را به منشی‌ام می‌دادم تا به پشت باجه برده و آن را نقد کند. اگر می‌خواستم از “د- س” پول بگیرم که این کار را در شعبه خودم انجام می‌دادم.

وی در حالی که گریه می‌کرد گفت: دخترم به خاطر تهمت‌هایی که به من زده شده افسردگی گرفته است. فقط بگویید چه کاری انجام دادم که بابتش ۷۰ میلیون تومان رشوه گرفتم.

قاضی: احساسات خود را کنترل کنید و مطالبی که در جهت دفاع از اتهاما‌ت‌تان است بیان کنید.

متهم: همان طور که گفتم گردش مالی آقای “د- س” بالا بود و من بر حسب انجام وظیفه باید با وی خوب رفتار کرده و این مشتری بانک را حفظ می‌کردند. در پایان نیز می‌گویم من هیچ پولی از آقای “د- س” به هیچ عنوان حتی به بهانه پاداش، قرض و عیدی دریافت نکرده‌ام.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.