گردهمایی انجمن‌های اسلامی بانک صادرات

۰۱م اسفند ،

بینا- شصت و یکمین همایش سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی بانک صادرات ایران در تاریخ ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه سال‌جاری و با حضور اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی این بانک از سراسر کشور در سالن همایش‌های مدیریت شعب قم برگزار شد.
به گزارش بینا، در این همایش دو روزه فتحعلی‌زاده عضو هیأت مدیره، عالم باقری رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی این بانک ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی، حجت الاسلام نجاریان‌زاده، معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان قم و همچنین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران ، تاج الدینی رییس پایگاه مقاومت و بسیج و عظیمی دبیر اتحادیه انجمن اسلامی بانک صادرات ایران حضور داشتند.
در مراسم افتتاحیه این همایش عضو هیأت مدیره طی سخنانی با اشاره به اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه اتحادیه در سنوات قبل مطالبی را درخصوص فلسفه وجودی «انجمن» با استناد به آیات نورانی قرآن بیان کرد.
وی  «انجمن» را از منظر قرآن مجید تفسیر نموده و خواستار همسو شدن فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی بانک صادرات با خواستگاه قرآنی آن شد.
فتحعلی‌زاده افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی به عنوان یار و بازوان ارزش محور بانک صادرات می باشند و این تشکل همواره در سازمانها دارای نقش موثر و سازنده ای است.
عضو هیات مدیره بانک با اشاره به نقش انجمن اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: انجمن اسلامی این بانک در راستای حفاظت از کشور  در حماسه  دفاع مقدس حضور پرشوری  داشته و بیش از ۸۰ نفر از همکاران در جبهه ها شهید شدند و تعداد ۱۰ نفر از همکاران نیز در صیانت از انقلاب و بانک به شهادت رسیدند که بیشترین آمار شهدا در سیستم  بانکی کشور امی باشد .
عالم باقری رئیس اتحادیه انجمن اسلامی در سخنانی با اشاره به حضور پرشور مردم ایران اسلامی در سی و چهارمین بهمن انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن ضمن تقدیر از مردم قدرشناس و صبور، سرمایه اصلی نظام اسلامی را همین مردم دانست و افزود که مسئولین نظام باید قدر این مردم را بدانند و از هیچ کوششی برای رضایت آن‌ها دریغ نورزند.   
وی در ادامه افزود: انجمن‌های اسلامی علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی در زمان‌ها و موقعیت‌های مناسب از محل اندوخته و هدایای همکاران اقدامات مقتضی را انجام می‌دهد، به طور مثال ساختن چندین باب مدرسه در مناطق محروم و زلزله‌زده برای فرزندان این مرزوبوم و ارائه کمک‌های بشردوستانه در حوادث بین‌المللی از جمله فعالیت‌ها بوده است.
عالم باقری بیان کرد: مهم‌ترین رسالت اتحادیه انجمن‌های اسلامی بانک صادرات به عنوان یک درخت پهناور در سطح کشور، انتشار یافتن فرهنگ اسلامی در سطح شبکه بانکی است که می‌بایست به عنوان یک چشم بیدار به اصلاح امور بپردازد.
دکتر رفیعی معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان قم  با اشاره به رسالت مهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی مبحث اخلاق‌محوری در تمام کارها را مورد بحث قرارداد و با استناد به آیات نوارانی قرآن کریم و احادیث معصومین علیهم السلام مصادیقی از اخلاقیات حسنه را بیان داشت.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.