گردهمایی برنامه‌نویس‌ها و هکرهای جوان

فستیوال هک و برنامه نویسی Young Rewired State قرار است برای چهارمین سال پیاپی از ۶ تا ۱۲ اوت سال میلادی جاری برگزار شود. فقط ۵۰ برنامه نویس و هکر در نخستین سال برگزاری YRS در این فستیوال شرکت کردند، اما این رویداد طی سال‌های اخیر محبوبیت فراوانی در بین هکرها و برنامه نویس‌های جوان پیدا کرده است.
پیش‌بینی می‌شود در YRS سال ۲۰۱۲ بیش از ۵۰۰ هکر و برنامه نویس در این رویداد جمع شوند تا به یادگیری و بررسی جدیدترین دستاوردهای دنیای برنامه نویسی و هک بپردازند.
اِما مالکوئینی (Emma Mulqueeny)، بنیانگذار فستیوال سالانه Rewired State می‌گوید: «هدف از برگزاری این فستیوال فراهم کردن فضایی برای نوجوانان و جوانان علاقه مند به برنامه نویسی و شیوه‌های هک است. این فستیوال در سال ۲۰۰۹ فقط ۵۰ شرکت کننده داشت، اما این آمار ناچیز در سال‌های بعد محبوبیت بیشتری میان نوجوانان و جوانان پیدا کرد».
مالکوئینی می‌گوید: «خیلی از جوانانی که جذب این فستیول یک هفته ای می‌شوند کسانی هستند که کسی در خانه یا مدرسه استعدادهای آنها را جدی نگرفته است و به آنها باور ندارد، اما YRS فرصتی است تا برنامه نویسان کم سن و سال با فوت و فن این کار بیشتر آشنا شوند».
به گفته مالکوئینی، یکی از ۵۰ نفر شرکت کننده اولین دوره برگزاری YRS نوجوانی بود که به زحمت از یکی از مناطق دور افتاده اسکاتلند در این رویداد شرکت کرده بود.
مالکوئینی در این باره می‌گوید: «نتایج آموزش یک هفته‌ای این نوجوانان و جوانان غافلگیرکننده بود. آنها اکثرا بچه‌های کسل و افسرده‌ای بودند که دنبال فرصتی برای شکوفایی می‌گشتند؛ جالب اینجاست که وقتی موتور YRS روشن شد، این نوجوانان به نوشتن برنامه‌ها و روش‌هایی در دنیای هک دست زدند که کسی انتظارش را نداشت».
برندگان برنامه نویسی YRS 2011 یک برنامه موبایلی نوشتند که یک نقشه حرارتی از عابران پیاده در محیط‌های پرجمعیت و پر رفت و آمد را نشان می‌داد. یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی منتخب این فستیوال در سال ۲۰۱۱ نقشه اطلاعاتی از شبکه اینترنت پهن باند بود که به کاربران امکان می‌داد نقاط پرسرعت را شناسایی کنند.
wired/ نسترن صائبی

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.