گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج کشور در مشهد آغاز شد

دبیر ششمین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور، مهمترین هدف از برگزاری این همایش را ارتقای مهارتها و فعالیت های فرهنگی این دانشجویان و فراهم آوردن زمینه مناسب تبادل تجربیات و بهره گیری آنان از توانمندی های یکدیگر و الگو گیری از فعالیتهای انجام شده در انجمن های اسلامی دانشجویان کشورهای مختلف ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ‘عین الله عابدی’ اظهارداشت: از میان ۴۸۰ نفر از دانشجویان فعال ایرانی در خارج کشور که برای حضور در این گردهمایی ثبت نام کردند، ۲۰۰ نفر انتخاب شدند.

او گفت: از این تعداد ۱۷۰ دانشجوی ایرانی از ۳۰ کشور جهان برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کردند.

وی اظهار داشت: با توجه به خیزشهای و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و جهان اسلام رویکرد خاص گردهمایی امسال به موضوع بیداری اسلامی اختصاص دارد و برنامه های ویژه ای برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است که

از جمله این برنامه ها برگزاری هم اندیشی فعالان مطالعات بیداری اسلامی است.

حجت الاسلام عابدی گفت: در این راستا ۱۸ مقاله از بین ۳۵ مقاله رسیده به دبیرخانه گردهمایی انتخاب شدند و در مدت برگزاری آن ارایه می شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور با اشاره به دیدگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه حیات سیاسی کشور بدون عزت ملی ، ذلت خواهد بود، گفت: هر گونه پیشرفتی اگر مبتنی بر حفظ هویت اسلامی و عزت ملی نباشد ، پیشرفت حقیقی نیست.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل شرایط و موقعیت خاص زمانی منطقه و جهان اسلام و کشور اسلامی مان شعار گردهمایی امسال ‘عزت ملی ، هویت اسلامی و پیشرفت جهانی’ نامگذاری شده است.

ششمین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور چهارم تا دهم شهریورماه جاری در هتل طرقبه مشهد در حال برگزاری است.ک/۲

۷۴۹۰/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۱۷۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.