گردهمایی که اسرائیلی ها را عصبانی کرد

صهیونیست های آمریکا از عدم استفاده از نام قدس شریف به عنوان پایتخت اسراییل در گردهمایی ملی حزب دمکرات ابراز ناخشنودی و عصبانیت کردند.به گزارش ایرنا، رسانه های آمریکا صبح چهارشنبه نظرات گروهی از رهبران صهیونیست

های آمریکا و نمایندگان کنگره متمایل به رژیم صهیونیستی را منتشر کردند که در آن از موضع گیری حزب دمکرات انتقاد شده است.

عدم تاکید گردهمایی ملی حزب دمکرات بیش از همه موجب عصبانیت ایپک شده که کمیته امور عمومی آمریکا و اسراییل و لابی مهم یهودیان صهیونیست در کنگره امریکا است.

ˈجان بولتونˈ سفیر و نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل که به عنوان یکی از اعضای جناح جنگ طلب و بازهای حزب جمهوریخواه شناخته می شود، با سوء استفاده از این فرصت کوشید وانمود کند نامزد حزب او طرفدار انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف است.

ولی تحلیلگران سیاسی خطرات ناشی از انتقال سفارت به قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و برخورد شدید مسلمانان با این اقدام را دلیل اصلی هراس آمریکا و کشورهای غربی از به رسمیت شناختن انتقال پایتخت اسرائیل به قدس می دانند.

رسانه های آمریکا همچنین به سخنان ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا اشاره کردند که قبل از انتخابات سال ۲۰۰۸ قول انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف را داده بود، ولی در طول چهار سال زمامداریش به این وعده عمل نکرد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.