گردگیری آسان با نکات زیر، تمیز کردن خانه، گردگیری نوروز ، گردگیری سریع

چه خانه شما بزرگ باشد، چه کوچک. چه جنوبی باشد چه شمالی . آپارتمان باشد یا ویلایی در هر صورت به طور مرتب به گردگیری نیاز دارد. اگر همین حالا انگشت تان را روی میز تحریر فرزندتان یا روی صفحه تلویزیون بکشید خواهید دید که شاید همین حالا نیاز به یک گردگیری اساسی داشته باشید.
اما این کار به ظاهر ساده هم راه و رسم خاص خودش را دارد:
گرد و غبار از کجا می آید؟
راه حل هر چیزی در کشف علت وجودی اش است؛ اگر می خواهید با گرد و خاک درون خانه تان بجنگید اول از همه باید بدانید این همه خاک از کجا می آید. خاکی که در خانه ماست دو شستشو و نظافت و خانه تکانی و لکه گیری – داخلی و خارجی دارد؛ یکی از مقصرهای اصلی و البته خارجی ورود خاک به خانه خود ما هستیم! ما خاک را با خودمان، لباس ها و وسایل مان به خانه می آوریم حتی اگر دم در کفش هایمان را تمیز کنیم روی لباس مان حتما گرد و غباری نشسته است که به زودی بلند می شود و پا در خانه مان می گذارد. پس اولین راه تکان دادن لباس ها و وسایل قبل از وارد شدن به خانه است که البته زیاد هم شدنی نیست!درز در و پنجره ها هم متهم های ردیف بعدی هستند که می توان با بستن مناسب آن ها تا حد زیادی از ورود خاک به خانه جلوگیری کرد. همچنین فیلتر دستگاه تهویه هوای خانه را حتما هر از چندگاهی عوض کنید تا گرد و غبار وارد خانه نشود، بالکن خاکی خانه را بشویید و فرشی که دم در انداخته اید را هفته ای یک بار بشویید یا بتکانید.
پارچه مناسب گرد گیری
به جای استفاده از تی شرت قدیمی همسرتان یا گردگیر پَر رنگی از پارچه های میکروفیبر یا الکترواستاتیکی برای جمع کردن خاک استفاده کنید؛ چون خاک به این پارچه ها می چسبد و مثل پارچه های دیگر دوباره بلند نمی شود و روی جای دیگر نمی نشیند. بعد از گردگیری هم بهترین راه شستن و خشک کردن کامل این پارچه هاست.
پارچه مرطوب یا خشک؟
پارچه گردگیر مرطوب بهتر از نوع خشک آن عمل می کند اما برای پاک کردن بعضی سطوح مثل چوب نمی توان از پارچه مرطوب استفاده کرد. برای حل این مشکل پارچه های گردگیری میکروفیبری تهیه شده است که نوع مرطوب هم دارد. می توانید سطوح چوبی را با این نوع پارچه ها تمیز کنید.
اول جارو ، بعد گردگیری
بهتر است اول جاروبرقی بکشید و بعد گردگیری کنید چون با این کار دو سوم گردوغبارها را جمع می کنید و تنها یک سوم باقیمانده را با دست و پارچه جمع خواهید کرد. اما حتما از سر مخصوص جارو برقی که باریک است و پرز دارد، استفاده کنید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.