گرد و خاک در غرب

جام جم آنلاین: جو ناپایدار در نوار شمالی کشور موجب افزایش سرعت وزش باد در کشور شده است. این پدیده بر میزان گرد و خاک در غرب و جنوب غرب می‌افزاید.

دیروز: روز گذشته بخصوص در ساعات بعدازظهر تا شب، همان‌گونه که پیش‌بینی کرده بودیم بارش‌های رگباری، گاهی همراه با آذرخش و وزش باد، شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی را فرا گرفت. این بارش‌ها در شمال غرب و غرب دریای خزر شدت بیشتری داشت. همچنین از روز گذشته بر سرعت وزش باد در غرب و جنوب غرب افزوده شد که این پدیده منجر به افزایش غلظت گرد و خاک شده است.

امروز: انتظار داریم امروز هم بارش‌ها در مناطق یاد شده ادامه یابد. همچنین وزش باد و گرد و خاک در غرب، جنوب غرب، شرق و جنوب شرق موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد. در منطقه زابل توفان شن پیش‌بینی می‌شود.

آینده‌نگری: طی امشب و فردا دمای هوا در نوار شمالی کاهش خواهد داشت، اما بر عکس در سایر مناطق میهن روند افزایشی دما همچنان ادامه خواهد یافت. بارش‌های نوار شمالی فردا نیز کمابیش و البته به‌صورت ضعیف‌تر ادامه دارد. بارش در ارتفاعات زاگرس مرکزی هم طی فردا و حتی روزهای آینده تکرار خواهد شد. فراموش نشود که وزش بادهای شدید در منطقه زابل در روزهای آینده هم قطع نخواهد شد!

احسان مرادی – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.