گرد و خاک دوباره برخاست

جام جم آنلاین: متاسفانه ناچیز شمردن حفاظت از محیط زیست، سبب شده همزمان با گسترش مناطق بیابانی، با وزیدن بادهای معمولی در فصل‌های گرم، شاهد برخاستن حجم زیادی از گرد و خاک باشیم. اگرچه روز گذشته و در ساعاتی از میزان گرد و خاک کاسته شده بود، اما بار دیگر افزایش سرعت وزش باد این مهمان ناخوانده را به شهرهایمان آورده است.

دیروز: روز گذشته در ساعات بعدازظهر تا شب در شمالی‌ترین شهرهای شمال غرب و مناطقی از جنوب شرق بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق یا تگرگ را شاهد بودیم. در شمال آذربایجان غربی و شرقی حتی سیلاب‌هایی گزارش شد! همچنین گرد و خاک در غرب، جنوب غرب و جنوب ادامه داشت.

امروز: انتظار داریم بار دیگر با افزوده شدن به سرعت وزش باد در سطح کشور، بر میزان گرد و خاک در غرب، مناطقی از شمال غرب، جنوب غرب، جنوب و تا حدی مرکز افزوده شود. حتی افزایش سرعت وزش باد در بیابان‌های جنوب سمنان، خراسان جنوبی، غرب خراسان رضوی و بیابان‌های یزد، همچنین تغییر جهت وزش بادهای غالب موجب انتقال گرد و خاک به مناطقی از استان‌های تهران، قم، اصفهان و به طور کلی استان‌های مرکزی می‌شود. فراموش نشود که بارش‌های رگباری در شهرهای شمالی استان‌های شمال غربی و مناطق جنوبی استان‌های جنوب شرقی ادامه می‌یابد.

آینده‌نگری: وزش باد و گرد و خاک، در نیمه غربی، جنوبی و تا حدی مرکزی و بارش‌های رگباری در شمالی‌ترین مناطق شمال غرب و جنوبی‌ترین مناطق جنوب شرق، پدیده تکراری روزهای آینده خواهد بود.

احسان مرادی – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.